torsdag 19 juni 2008

The wedding planner

Nu har bröllopsplaneringen på allvar tagit fart! Igår träffade vi kocken och kollade på köket i Tvålpalatset och pratade om menyn. Allt prat om mat gjorde oss hungriga, så sen åt vi middag med Erik W på Söder (eftersom vi ändå var i hans krokar) och det är ett under att vi inte är magsjuka idag. Det som såg gott ut på menyn visade sig vara halvdant lammkött och potatisgratäng på härsket smör. När Erik sen tog in en kaffe kom den med mjölk i en kanna med gammal intorkad sprucken mjök runt kanterna. Blä. Jag som normalt är så försigkommen när det gäller att klaga på dålig mat sade inte ett knyst. Och när vi sen såg kocken mådde jag lite illa igen. Men tillbaka till bröllopsplaneringen nu! Vi gick till Rival efteråt för att snacka om bröllopssvit och skulle ringt och bokat idag. Men det glömde vi visst.

Idag åt vi iallafall unch med vår vigselförättare och jag känner mig helt lyrisk efteråt! Han kommer från Humanisterna som värnar om traditioner utan religiösa förtecken och han visade sig vara en skön gubbe som delade de flesta av våra värderingar och som verkligen kommer att hjälpa oss till att forma vår vigsel till något helt unikt. Och det som tidigare mest kändes som ett nödvändigt ont att klara av (fokus på festen...) känns nu som något som kommer att bli en fantastisk ceremoni och ett minne för livet. Vi kommer att utforma den efter oss själva, i samråd med honom och utan att avslöja för mycket tror jag att det kommer att bli riktigt vackert. Fick nästan en klump i halsen bara vid åtanken. Även musiken har vi börjat närma oss att spika, men saknar fortfarande en kärlekslåt som är vi. Vi fnular vidare. Ingångs- och utgångsmusiken har vi nog iallafall bestämt och stråkkvartetten är bokad!

Johan gör ett fantastiskt jobb i planeringen och har nog bättre koll än jag på det mesta. Min fine blivande man. Tänk att vi snart kommer att vara herr och fru. Så sjukt vuxet.

Just nu går vi hemma och plockar, åker ut till Ljusterö imorgon bittida. Ser fram emot några dagar med lilltjejen på landet och att få fira hennes första midsommar!

Inga kommentarer: