lördag 2 maj 2015

Förortshelg

I helgen var det dags för Eriks svensexa. Erik är alltså tillsammans med min kompis Malin som jag var i New York med och även en av mina äldsta killkompisar, jag var ihop med hans tvillingbrorsa på gymnasiet - snabb liten recap. Jag hade bestämt med Malin och Marina, som är Malins syster och också med i vårt härliga gäng, att vi tjejer och barn skulle passa på att hänga ute hos dem i Nacka. Dessutom fick vi även sällskap av Malins kompisar Jenny och Karin, vars killar också var med, och deras barn. Vi var således fem mammor och  tio barn och hade världens härligaste dag! Det var inte alls stimmigt faktiskt, utan barnen delade direkt upp sig i två åldersgrupper och de stora hade superkul ihop. Det var Nadia, Malte, Nora och senare Olivia, som jag åkte in till stan och hämtade senare på eftermiddagen, eftersom jag hade roddat ihop det med skjuts till ett kalas i Sollentuna som hon så gärna ville gå på. De hade sååå kul och bara lekte och lekte, ute och inne, i studsmattan och kojan i skogen bredvid, trots att vädret tidsvis var riktigt ruggigt.

Malin och jag sov över med våra kids, och det tyckte barnen var ett riktigt äventyr. Tyvärr fick lilla Ines jättehög feber på kvällen så det blev lite stök kring det, vi tvekade om vi behövde åka in med henne eftersom den inte gick ned trots alvedon i dubbel dos, men sen sjönk den lite och nästa dag var hon pigg igen, tack och lov. 

Mina barn stortrivdes och ville aldrig åka hem och det var kul att se hur väl barnen fann varandra, trots att Nadia nästan alltid är äldst och normalt tycker att det är tråkigt att leka med yngre barn.. Och superhärligt för oss vuxna att hinna hänga och prata (om än i upphackade meningar, beroende på småfolk i Elias ålder...)

Nora 4, Nadia 7, Olivia 6, Lisa 21 mån, Malte 5, Elias 20 mån. Lite av varje, helt enkelt!

Lunch på trappan. 

Elias och Lisa. 

Första maj men kallt...


Marina och Lisa

Elias hoppar studsmatta 

Kollar på sniglarna som kom ut i regnet 



De hoppade i timmar! Barfota på den blöta studsmattan och kalla om fötterna men vägrade både mer kläder och att komma in...

Det var som en riktig landethelg för oss, så härligt att hänga i deras superfina hus och alltid funderar man ju om man borde bo så, om man borde ge barnen det livet... Men jag tror verkligen inte att det är för oss. Bil å andra sidan skulle öka flexibiliteten och möjligheten att ta sig ut från stan lite mer, jag tror att det är dags att kolla upp det på allvar. 

Malin och Ines med feber. Vi hade ändå en mysig kväll med vin när alla andra barn var lagda. 

Inga kommentarer: