fredag 8 maj 2015

Hippa med mera

Ännu en arbetsvecka till ända. Det går nästan för snabbt nu på våren. Vår har det dock bara varit växelvis denna vecka, här har det varierats mellan galonställ, t-shirt och vantar. Själv känner jag mentalt mest för det senare, har dragits med samma gamla förkylning i en månad nu och den blommade ut fullt efter ett jobbigt träningspass i onsdags. 

I tisdags träffade vi våra gamla grannar och kompisar Elin, Thea och Edith på eftermiddagen. Vi fikade och hängde i Vasaparken och det är roligt hur Thea och Nadia direkt finner varandra även om det går långt mellan varven nuförtiden. Elias går ju tidsvis knappt att ha i möblerade rum och i lekhörnan på Espresso house fanns en trappformad hylla som han promt skulle klättra upp på hela tiden, så det var skönt att gå till parken efteråt..

Edith och Elias. Och ett exempel på KALL vår...

Ovanstående skrev jag häromdagen, sen dess har jag varit på möhippa i Nyköping och haft en väldigt mosig söndag hemma. Hippan var så otroligt lyckad, och vi hade så himla kul! Vi överraskade totalt Malin som var helt i chock och ägnade sen dagen åt att dansa Waacking (tänk Vouge-dansstilen), gå Memory lane i Nyköping, spaa i relaxen på hotellet, dricka massa bubbel, äta supergod middag, och sen klubba och dansa (och dricka shots) tills de stängde klockan två och då lite efterfest på hotellet. Superkul!

Maria och jag redo för dans 

Malin och Malin, danslärare och elev


Nu är det måndagsmorgon och jag sitter hemma i soffan. Har lämnat barn, handlat middagar och satt på en tvätt. Sköööönt. Men anledningen till att jag är hemma är att jag idag ska göra en liten operation. Ett litet ingrepp för att fixa till visst läckage efter tre förlossningar. Även om jag inte direkt ser fram emot själva ingreppet ska det bli otroligt skönt att få det åtgärdat. Just nu är jag mest hungrig dock eftersom operationen är klockan 11 och man måste fasta innan... Återkommer med rapport. 

PS Kul med all igenkänning på förra inlägget! Även om man såklart önskar att det inte vore så...

Inga kommentarer: