tisdag 26 maj 2015

Invigning

Igår var det invigning av Nadias skola. Den öppnade ju redan i höstas, men först nu hade de fått till en riktig invigning. Till saken är att det är den första nyöppnade kommunala skolan i innerstan sedan 1986 så det är stort! Jag jobbade hemma idag för Elias och Olivias förskolor var stängda, så då kunde jag passa på att gå och titta på lunchen. Hemmajobbandet gick okej men några avbrott blev det ju, så jag har jobbat ikapp nu på kvällen... Elias vaknade lite febrig imorse (halv sex, gääääsp) och kändes hängig och snorig och extremt dregglig hela dagen. När vi var på picnicen satt han och hackade tänder under sin filt och såg riktigt risig ut, vi hade fått väcka honom för att gå. 

Fin musik av skolans fantastiskt duktiga musikläraren Caroline som är så cool i 50-talsstil och hade ett band med samma sorts stil (Nadia ÄLSKAR musiken i skolan, jag har till och med ställt henne och Olivia i kö till kör till hösten. Kyrkans. Ehum.) och sen upprträdde Ayla från Barnkanalen och det var fullt drag. En stor rosett hade syslöjdsläraren sytt, som de klippte av.


Olivia rockade med.

När vi kom hem försökte jag få Elias att titta på Bamse. Bamse är det enda han kan sitta stilla framför i några minuter, men det blev inte särskilt långvarigt...



Ikväll var Johan och kollade på AIK-derby och jag passade på att laga lax med feta och oliver (för sånt gillar inte han) och vitlöksfräst vitkål till och barnen älskade alltihopa! Utom Elias som äter som en fågel just nu och bara åt sojabönor, vilket han älskar. Ja sen har jag jobbat och nu är det snart läggdags, får se om jag får hem en glad eller ledsen man, beroende på hur matchen gick. En sak förutom att han inte gillar oliver och fetaost, som jag nog aldrig riktigt kommer att förstå, hur man kan bry sig så mycket om ett fotbollslag...

Inga kommentarer: