fredag 22 maj 2015

Veckan gick. Nej försvann!

Alldeles nyss var det helg. Och som genom ett under är det nu helg igen! (och när jag nu fortsätter på detta påbörjade inlägg är helgen nästan över! Tiden!)

Helgen i fråga var Kristi Himmelsfärd, skönt med långhelg även om vädret var sådär... På fredagen tog vi premiärturen till Ljusterö och åt middag där. Elias var mycket nöjd med att sitta bakom ratten medan vi svettades med en svårinstallerad bilbarnstol. 

Nöjd med popcorn efter middagen också. En mysig kväll men kall... 


Vi åkte hem igen på kvällen och nästa morgon packade vi in oss i bilen igen och åkte söderut för att spendera resten av Kristi himmelsfärdshelgen med familjen Back på deras nya landställe utanför Vingåker. Fantastiskt hus med imponerande takhöjd och för barnen gjorde det inget att vårvärmen uteblev, de var fullt nöjda med klätterväggen och gympauppvisning. 


Elias fastnade stort för trumsetet


På söndagen var vi iallafall ute en liten stund innan hemfärd...

Så en arbetsvecka och så helg igen! Nu gjorde vi nåt som vi lovat barnen sedan vi köpte bilen - att gå på lekland. Så vi bet ihop och körde till Sickla, jag storhandlade medan kidsen lekte och sen bytte vi och Johan packade in i bilen. En vuxen dag på alla sätt men leklandet var en ren plåga, den ljudvolymen...

Elias hade kul i bollhavet för de små iallafall och jag försökte mota bort alla som inte var 0-3, men det var inte det lättaste..



Sen fortsatte vi med vår bilutflykt och åkte vidare till Kärrtorp och mötte upp Pia och lilla Ines, samt Joel och Ylva med barn i en fin lekpark och hade några sköna timmar där. Elias och Olivia har blivit världens kompisar på sistone och har så kul ihop. Trots att det ju bara skiljer ett år mellan Olivia och Nadia har de helt olika relation till Elias och Olivia är verkligen hans buskompis. Nadia började leka med några lite äldre killar som tog kontakt med henne, och plötsligt kändes hon så stor. 






Idag söndag bestämde jag mig för att göra nåt med bara Nadia, det sker så otroligt sällan. Och just nu är hon inne i någon känslig mammafas, vill vara med mig hela tiden, vill sova bredvid mig (fast det får hon inte...) och blir helt förkrossad om jag ska bort någon kväll. Så när Olivia var på kalas gick Nadia och jag på bio och såg Askungen, som faktiskt var helt okej. Och mysigt att hänga lite bara hon och jag, men hon var ledsen och mammig igen ikväll, vet inte vad det är...


Inga kommentarer: