måndag 29 september 2014

Bucket list

1.
A list of things to do before you die. Comes from the term "kicked the bucket"

Från Urban Dictionary. 

Om jag tänker till lite har jag mer avancerade saker än detta jag vill göra med mitt liv, men på sista tiden har jag kommit på några saker jag skulle vilja aktivera mig med inom de närmaste åren. Spontant kommer jag upp med detta - utan inbördes ordning:


1. Åka på en träningsresa. Normalt sett är jag ju inte så mycket för organiserade resor men någon gång skulle jag vilja åka på en träningsresa. Helst utan att känna någon annan och bara ha fokus på välmående, träning och hälsa en hel vecka, gärna på något fantastiskt ställe.  



2. Börja klättra. När jag fyllde 30 fick jag en klippklättringskurs av mina vänner, Det var superkul (och svårt!). Efter det bestämde jag mig för att börja klättra, och körde inomhus på vägg några gånger tillsammans med några andra kursdeltagare, men sen rann det ut i sanden. Jag skulle vilja testa igen!


3. Börja rida. Jag gick på ridskola som barn och har alltid sett hästen som mitt favoritdjur. Jag är dock lite skeptisk till den hierarkiska stallvärlden och det är ju så satans dyrt, men jag skulle nog gärna göra ett nytt försök på ridskola. Skulle även kunna tänka mig att göra detta ihop med de stora barnen, men återigen: dyyyrt...


4. Gå en kurs i Beteendevetenskap. På en extern workshop i förra veckan kom vi in på diskussioner om vad som triggar olika beteenden. Jag insåg, precis som när jag kort kom in på detta ämne när jag pluggade marknadsföring, att jag går igång totalt och att beteendevetskap är det jag tycker är allra roligast med att jobba med reklam. Så när jag får lite mer tid och energi ska jag se om jag kan hitta en distanskurs och l'ära mig mer. 

Det var det lilla det... På den stora listan finns en massa resemål och äventyr, att bo utomlands, att jobba med någon form av välgörenhet... Men den får jag återkomma till. 

Vad har ni på era bucket lists?

Inga kommentarer: