söndag 7 september 2014

Bröllopshelg

Pustar ut i soffan, söndagskväll och ganska så slut. I helgen var vi i Sunne i Värmland, på Johans vän Jonas och hans tjej Evas fina bröllop. 

Vi fick skjuts med Filippa och Oskar och hade en trevlig liten road trip. Vad enkelt och lugnt det är att åka bil utan barn...

Vid Våtsjön, på gränsen till Värmland stannade vi och åt lunch vid en vägkrog med fantastisk utsikt. Utsikten slog maten med hästlängder...

Själva definitionen av spegelblankt!


Så kom vi fram till Länsmansgården och efter lite häng och snack med kompisarna i solen på gräsmattan framför vårt lilla hus, var det dags för piff 

Johan i smoking, jag i ny klänning som jag hittade på H&M och var väldigt nöjd med!

Vackert och pittoreskt. 

Lite posing vid flaggan: Oskar och Filippa

Och jag och Johan

Hilda och jag på väg ned till vigseln

Grattis Sunne! Dressman-varning på den bilden! :)

Vigsel nere vid sjön, mycket vackert!

Fint par; David och Hilda

Jag och min kärlek, vad härligt det är att gå på bröllop ihop. 

Min man hämtar tårta till mig. Den var både snygg och supergod!

Svensexan framförde Thriller-dansen. Framförallt Johan och brudgummen var grymma!

Så dansade vi och festade till klockan tre, men vi slutade dricka ganska tidigt eftersom vi skulle köra nästa dag. Vi var dock ändå rätt trötta imorse och Filippa körde större delen av vägen. Det tar sin lilla tid att köra Värmland tur och retur, men det var en fin helg!

Här hemma hade allt gått jättebra, pappa var med barnen från lördag morgon till söndag lunch, då deras farmor tog över tills dess att vi kom hem vid femtiden. Jag hade varit lite orolig över hur det skulle gå med Elias som vi aldrig lämnat över natten förut, men han hade varit jätteglad hela tiden. Superskönt! Han hade dock vaknat tiiiiidigt på morgonen, bara sovit till och från från fyra, så jag tror att min far kommer att sova gott inatt. 

Nu är jag trött som sig bör och otroligt laddad över en stundande jobbvecka imorgon. Not. 

Inga kommentarer: