torsdag 25 september 2014

Veckan gick

...och egentligen har jag författat på ett annat inlägg hela veckan men jag är ju så jäkla trött på kvällarna att jag aldrig orkar skriva klart (ytterst oklart hur inlägget om Stressmorgonen nypublicerades också...).

Jag börjar på en ny kula helt enkelt. Denna vecka blev det höst. Den inleddes med buller och brak - bokstavligen! - med åska och hagel i söndags och sen dess har det regnat och varit skitkallt. Från t-shirt till dunjacka på en dag, helt galet! Jag fick panikleta gummistövlar och vantar i måndags (men bara till barnen, själv kom jag dyngsur och iskall till jobbet..) och inser att våra struliga morgnar inte direkt underlättas av försöken att lokalisera gårdagens ytterkläder, ibland har de kommit med hem från dagis och skola, ibland inte...

De morgnar vi kommer iväg utan bråk får de varsin stjärna i kalendern. Kommer vi dessutom iväg 7:45 som jag siktar på, får de dubbelstjärna, men det händer inte så ofta... Svårväckta på morgonen är de också, tänk att man efter alla år med galet tidiga mognar ska behöva kämpa för att få dem ur sängen... Men jag förstår dem fullt, känner precis likadant själv!


Min lilla skidtjej. 

Och min stora skoltjej. Tur att vi köpte jacka härom dagen!

Själv har jag hunnit med att träna lite på lunchen den här veckan, och det behövdes verkligen. Efter två veckors uppehåll beroende på förkylning och sedan flera lunchmöten märker jag hur snabbt jag tappar styrka och form nuförtiden. Är det åldern eller bara den relativt nyförlösta kroppen? Hoppas på det senare... Det blev hursomhelst ett tokjobbigt pass i onsdags som gjorde ont i hela kroppen och lämnade mig helt matt resten av dagen och en Shape idag, träningsvärken till trots. 

Igår kväll var jag ute och träffade mina fina Stella och Lina på Pelikan. Supermysigt som alltid och jag var duktig och höll mig till det där enda glaset jag hade lovat mig själv. Jag är så trött ändå just nu, Elias har börjat vakna på nätterna, och jag bara orkade inte med tanken på att dessutom vara bakis. Och tänk att jag kunde visa lite karaktär för en gångs skull!

Idag efter jobbet åkte jag till Danscompagniet vid Fridhemsplan och plockade upp alla barn, Johan skulle iväg på herrmiddag. Olivia har börjat på barndans och det verkar jättebra! Imponerad av henne som vågade ge sig in i gruppen som redan dansat ihop några gånger och köra på ensam utan föräldrar, det sa läraren också när hon kom fram efteråt och att Olivia var duktig. Vi har ju alltid tyckt att hon har dansen i kroppen och det känns kul att hon får dansa på "riktigt" nu, den där streetdancen var nog inte riktigt hennes grej. Men det kommer att bli lite roddigt när Nadia börjar gympa på onsdagar (bara en vecka kvar med gips nu, sen vila i två) men det är väl bara att inse att det är så det kommer att vara framöver...

Nu håller barnen på att klä av sig inför läggning och jag låter dem klara sig själv en stund medan jag försöker skriva klart detta. Elias sover redan. Det senaste roliga är att borta tänderna på oss andra med sin tandborste...






...och sig själv! Det vill säga de kvällar vi kommer ihåg det, vill säga, det är inte direkt alla. Stackars unge...

Inga kommentarer: