torsdag 13 mars 2014

Vårdagar

Även om Elias vuxit och kräver lite mer och inte vill ligga i vagnen hela dagarna längre och vi inte hänger runt enbart på mina villkor längre, njuter jag av föräldraledigheten. Att helt få disponera sin egen tid, att kunna planera sin dag kring ett träningspass eller en fikadate, det är lyxigt. Jag är aldrig så social som när jag är föräldraledig, älskar det! Men framförallt njuter jag av all extratid som jag faktiskt också får med de stora barnen på köpet. Lustigt nog känner jag mig som en mycket bättre mamma ju fler barn jag får och det beror nog en hel del på att jag har så mycket tid och sällan har bråttom någonstans. Jag har bättre tålamod och ett större lugn tycker jag, och sen har ju syskonskapet gått helt över förväntan, ingen som helst svartsjuka eller tjafs över att vi prioriterar Elias (prioriterar är kanske fel ord, men hans behov är ju lite svårare att skjuta upp. Ja, ni fattar). Fina, kloka barnen mina! 

Sen tycker jag också att trots att jag sover lite kasst, har ont i nacken och även i käkarna och huvudet de senaste dagarna, så känner jag mig inte särskilt trött på dagarna, utan tvärtom ganska full av energi. Jag äter visserligen inte så nyttigt som jag borde, men tränar ju en hel del och det gör mig nog lite piggare det med. För att inte tala om SOLEN, underbara sol, välkommen tillbaka! Fattar att du inte är här för att stanna redan i mars, men njuter av alla de dagar jag får känna vårkänslor och av alla extra timmar av dagsljus. 

Ljuva vyer i Nacka igår


En dyr glass i motljus

Inga kommentarer: