onsdag 5 mars 2014

Flaskträning

Vi gjorde ju rookie mistaket med Elias att, precis som med Nadia fem år tidigare, nöja oss med att han tog flaska och sen låta det gå en hel månad utan att underhålla det. Det bara hanns inte med. Och nästa gång jag testade tittade han på mig som om jag var dum i huvudet och undrade varför jag försökte stoppa in den där grejen i munnen på honom. Så nu får han knappt i sig en droppe utan bara tuggar lite på flasknappen tills han tröttnar och blir irriterad på mig. Detta flaskvägrande gör ju att jag ju är helt fast hemma på kvällstid och skapar problem som i morgon när Johan ska ha herrmiddag och jag ska ut och äta med mitt Toppentorsdagsgäng. Ska försöka lägga lillen och smita ut sen, och bara hoppas att han inte vaknar sen och vill äta innan jag hunnit hem. 

Men nu har jag iallafall inlett flaskträning på daglig basis, eftersom han ändå kommer att behövas vänjas för vällingen. Än så länge kör jag ersättning men tänker nog switcha över till välling snart. Än så länge blir det mycket att hälla ut, och det känns ju rätt dumt, men hur ska man annars göra? Lite svårt är det att klämma in eftersom jag även tränar gröt och lite små puréer... 


Olivia fotade, aningens suddigt...

1 kommentar:

mams sa...

Tacka Olivia för fina bilder ..