tisdag 25 mars 2014

Lite av varje

Alldeles för tidig morgon med alldeles för pigg bebis. Gäääsp. Så snart han blivit frisk och så snart de stora fått flytta in i sitt rum igen ska vi köra lite sömnträning med denna lilla nattmarodör. Det ser jag inte fram emot, men nåt måste ske...

Hänger med Olivias docka Linnea i gymmet. Glad iallafall...

Igår fyllde Olivia år på riktigt och dagen började med att Nadia vaknade supertidigt, typiskt nog bara för att lillkillen sov... 

Nu är det några timmar senare och jag sitter på en restaurang i Gallerian och väntar på Hanna som jag ska äta lunch med. Elias sover i vagnen och han sov även länge imorse när vi gått och lagt oss igen. Jag sov en stund med honom, och även medan Johan duschade och hade honom med. Men sen kunde jag inte sova längre och det var nästan lika skönt att få städa köket och duscha i lugn och ro, som att sova... Passade också på att göra lite puré till Elias, med potatis, lax och broccoli. Känner mig lite stressad av att jag inte riktigt hinner med att ge honom riktig mat, det är ju mycket enklare att amma...

Fortsätter på gårdagen... Vi började med presenter och tårta på sängen till en stor liten Oliv som låg och knep ihop ögonen och låtsades sova. Hon blev glad för sina paket; en jacka, lite kläder, en bok, två kronor som hon önskat sig (såna man har på huvudet alltså...) och en trollerilåda. 

-------

Nu har jag skrivit på detta inlägg i DAGAR. Ingenting känns aktuellt längre! Förutom sömnbristen, den känns väldigt aktuell. Tror att han vaknade typ varje kvart inatt... Jag längtar tills vi kan flytta barnen tillbaka till sitt rum och återgå till en normal vardag. Och flytta Elias in i arbetsrummet. Just nu är det kaos i lägenheten, barnens grejer och kläder överallt... Bokade av städerskan denna vecka, det var liksom ingen idé... Men nu har de både golv och väggar på plats i barnrummet så bara målning återstår. Det blir iallafall jättefint med det nya golvet!

Annars sysslar vi just nu med att försöka få till ett internationellt husbyte i sommar. Det är jättespännande, vet inte riktigt vart vi hamnar. För närvarande har vi napp i Florida och Frankrike, får se vart detta slutar! 

Lite bilder från veckans skörd:

Två favoritkillar

Besök på mammas jobb, testar receptionistyrket

Oliven med sin nya sparkcykel och nya jacka


I sin nya självlysande pyjamas som hon älskar

Lunch med Hanna

Femårskontroll

Inga kommentarer: