måndag 8 april 2013

Från soffan

Tillbringar en liten ovanlig och skön stund i soffan före middagen. Olivia fick följa med Douglas hem efter dagis och jag och Nadia tog med Emilia hem. Förskolan stängde tidigt idag så jag hämtade 15:45. Så nu har de redan ätit middag och leker och leker så man knappt ser skymten av dem. Jag har både hunnit laga middag och städa köket och sitter nu och väntar på att Johan ska komma hem med Olivia så vi två också kan få äta lite middag.



Nadia och Emilia tokar sig under middagen


...och Douglas och Olivia likaså, fast på Torsgatan.


Imorse var en stor dag för det var Nadias namnsdag (även om de stavat fel...) och vi var förstås tvungna att spana in almanackan och "Dagens grattis". Lustigt nog har våra barn namnsdagar exakt en vecka efter varandra, så nästa måndag är det Olivias tur.


Liten silhuett framför morgon-tvn

Helgen var bra och lugn, utan några stora planer. Jag och Nadia gick på stan på lördagen på dagen, målet var att köpa gradintyg till vardagsrummet med svärmor/farmor. Det var tur att hon var med, sånt där sömnadsspråk är rena rama grekiskan för mig.. Men det blir nog fint med tunna vita gardiner som ska hänga från skenor i taket i vardagsrummet/köket. Vet inte hur många meter tyg vi köpte, nio meter på bredden skulle det iallafall täcka, men jag tror det blir bra när snälla svärmor sytt klart.. Utan henne hade det blivit gardinlöst! Sen gick vi till Stadium och till leksaksaffären för att köpa en sak som jag råkat kasta och Nadia blivit förkrossad över. Sist lunch på Kulturhuset och sen en promenad hem. Mysigt att bara ha ett barn med sig ibland och Nadia är så mycket större än Olivia när det gäller såna saker.


På söndagen hängde vi i Vasaparken med Hanna, Astrid och Axel och åt årets första glass (i strut då, för hemma har man ju smällt i sig några Ben & Jerrys...) tills det började snöa och vi gick hemåt i det ruggiga vädret. Åsa kom över och kikade på lägenheten och Johan var på fotboll hela dagen. Det var vår helg det och nu kommer Johan och Olivia hem och vi kan få äta lite middag!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: