tisdag 12 juni 2012

Sjung om studentens lyckliga daaaar....

För exakt 18 år sedan var året 1994 och jag var en i raden av alla förväntansfulla studenter med framtiden för mig. Om jag jämför med dagens studenter, så kändes nog min framtid lite enklare och lite ljusare, trots att man redan då var osäker på arbetssituation och världsläge. En sak som är säker var att jag var nyktrare än dagens studenter, flak var inte ens uppfunna utan alla fixade sin egen skjuts hem från utspringet och jag fick åka bakpå faster Mysans cab. Alkholintaget var definitivt lägre än för de flesta av dagens studenter, lite skumpa på morgonen (men vilken tonåring gillar egentligen surt mousserande vin...) och lite på eftermiddagen. Sen var det ju förstås studentfest på kvällen och då var det förstås en del blå fisken- och turkisk pepparshots, men jag vill minnas att jag ändå var ganska städad. 

Och idag, 18 år senare är det dags för min lilla kusin Josefine, en sexmånadersbebis på student-Julias arm, att ta studenten! Vi ska strax iväg på studentmottagning, det ska bli riktigt kul!


2 kommentarer:

Åsa sa...

Snygging!! Redan då heeeelt perfekta bryn!!

Maja With a J sa...

Men guuud, tank att det var sa lange sen! Vad sma och oskyldiga vi var! :)

Maja