lördag 23 juni 2012

Midsommardagen

...och jag är ungefär så trött som man ska vara denna dag. Vi tog båten ut hit till Ljusterö i torsdags och fick två fina, soliga dagar men idag har regnet strilat nästan hela dagen. Hennings "styvdotter" Pernilla kom ut på midsommarmorgonen och Nadia har lekt nästan non-stop med jämnåriga Alice, medan Olivia hängt i hasorna på måttligt roade sjuåriga Freddy. Vi har ätit gott och haft det skönt, och igår på midsommarafton blev det efter dans runt stången på midsommarängen och skrindaåkning dit för barnen, party med Pia och hennes kompisar som hyrt huset mittemot med sina kompisar. Jättekul hade vi med både party i tjejernas stuga, dans på bryggan och så efterfest med vin och grillad korv här hos "oss". Och oj vad jag varit seg idag...

Jag ska lägga upp finare bilder när vi kommer hem, men här kommer en skörd från mobilen så länge.


Olivias söta lilla fossing i flipflops - sant sommartecken!


Nadia på båten. Hon ville vara i fred och spela Toca Kitchen med lurarna i.



Lille skrutt i fönstret.


När vi kom fram så överraskade farmor med en lekstuga som hon byggt alldeles själv!


Och fyllt med fina saker. Barnen satte direkt igång att leka och laga mat...


Jag ansvarade för midsommartårtan och hade en liten skön stund medan jag vispade ägg och socker. Tårtan blev supersmarrig - sade de, själv har jag hållit min ståndaktighet och inte smakat.


Barnen badade i tunnan och hade kul.


Men det var inte så varmt så de var lite frusna efteråt.


Nere vid ängen, Nadia fick låna Pias krans för vi hade ju förstås inte gjort några...


På vägen hem passerade vi viken och barnen ville bada.


Premiärdopp! Hela 16 grader svalt...

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: