lördag 9 juni 2012

Johan fyller år och det regnar

Vaknade till strilande regn idag och kände mig nöjd över att vi kollat väderprognosen och flyttat Johans födelsedagspicnic inomhus redan i veckan. Även om det ju är tråkigt att man i detta land inte kan planera utomhusaktiviteter på förhand, någonsin...

Veckan blev konstig med en ledig dag mitt i. Nationaldagen firade vi med våra vänner Malin och Erik och deras lilla Nora som fyllde ett år. Vi hängde i Drakenbergsparken med massa kompisar och grillade korv och åt tårtor och hade supermysigt hela dagen. Barnen såg vi knappt röken av efter att de blev adopterade av Noras äldre kusiner som lekte med dem. Det var konstigt att sen jobba på torsdagen och hela dagen trodde jag att det var måndag i veckan därpå...

Denna gråa dag ska vi ägna åt att först göra en stor frukostfruktsallad till Johan och sen riva rödbetor till förbannelse. Ikväll har vi nämligen bjusit kompisar på middag och det föll sig så att det blir ryskt tema, Borstij (alltså rödbetssoppa) och ryska piroger som jag bakade härom dagen. Tog med en stor prinsesstårta med Kalle Anka på som vi fick av tidningen Kalle Anka igår och som ingen åt (det kom två), så det blir toppen till kvällen!

Nu ska jag skära frukt...

2 kommentarer:

Jannike sa...

Hej Julia,
Så kul att träffa dig i torsdags och jag var ju bara tvungen att kika in här. Hälsa och gratta Johan och ha en underbar helg!
Kram Jannike

Julia sa...

Detsamma, Jannike, jättekul att ses! Då har vi koll på varandra framöver :) Kram!