fredag 15 juni 2012

Lurad med fotproblem

Jag tror inte att jag berättat det (trots att det är sååå intressant) men jag har haft ont i min vänstra fotknöl ända sedan förra sommaren, såpass att jag på sommaren knappt kan ha vanliga skor på mig, utan hela förra augusti fick jag gå i flipflops och nu har det kommit tillbaka igen. Jag bokade en läkartid härom dagen men samtidigt gick jag förbi Fothälsan på Regeringsgatan när vi skulle på studentmottagning (okej en liten passus här; är det inte helt sjukt att min pappa och hans bror Jonte råkat hamna i lägenheterna mitt emot varandra, i samma port, på samma våningsplan på Regeringsgatan? Varsitt hyreskontrakt, varsitt byte helt utan inbördes relation. Skumt). Hursomhelst passade jag på att gå in i den butiken och be dem titta på min fot. Innan jag riktigt fattat hur det gick till hade tanten tryckt ned mig i en stol, konstaterat Hallus Valgus, stuckit till mig en broschyr med jätteäckliga fötter och stoppat i sulor i mina träningsskor som jag hade på mig, och sen var det bara att gå till kassan och betala FEMHUNDRATIO kronor. När jag blev lite chockad så fnyste hon bara att de var minsann gjorde av nåt supermaterial som jag inte minns, och så var det bara att hala fram Visakortet.

Jag gick runt med en liten olustig känsla i kroppen hela dagen och kände mig lurad... I synnerhet när jag kom hem och insåg att de där supersulorna inte passar i några andra skor, inte ens i andra gympaskor. Det är ju inte så ofta jag går runt i mina träningsskor direkt. Så jag har hela veckan tänkt gå tillbaka med dem, och normalt har jag inga problem att ta sådana diskussioner, men jag drar mig lite för det, för de är inte särskilt trevliga där, och dessutom har jag inte hunnit. Men idag ska jag ta mig i kragen!

Avslutar med en liten bild på Olivia och student-Josefine. Barnen var mycket fascinerade av presentöppningen och Jossan fick fina saker. Tur för oss att hon ska vara hemma i Stockholm och plugga ryska i höst så att vi kan få fortsätta att anlita henne som barnvakt lite då och då.


Igår var det sommarfest på dagis med knytkalas i gräset. Jag glömde förstås ta kort men det var trevligt och jag hade bakat små minipizzor till knytiset. Nu äntligen fredag!

Inga kommentarer: