tisdag 19 juni 2012

Favoritsaker


Jag bakar blåbärsmuffins jag inte får smaka. Det har varit ett omåttligt svullande på mig på sistone och eftersom allt eller inget-läge är det enda som funkar för mig, så är det nu inget som gäller ett tag framöver. Men det hindrar ju inte att andra ska få och idag stod en lapp på dagis om att det är midsommarfirande imorgon och att man ska ta med fika. Lysande framförhållning, men jag tar ju varje tillfälle att baka så jag klagar inte!

Och när jag bakar så kommer några av mina favoritkökssaker fram. Silikonspateln från Rice är helt grym, en kombination av slev och slickepott. Och så den lilla potatisstickan i trä. Båda köpte jag på 70% rea när Stockhome-butiken stängde ned. Och på Cervera i Täby Centrum hittade jag i söndags de fina grytlapparna, också från Rice, som jag letat efter ett tag nu. Stora favoriten är ju annars förstås den röda Kitchen Aiden men den fick inte vara med på bild idag.

Inga kommentarer: