torsdag 28 juni 2012

Ner med axlarna

Åh, vad jag är redo för semester. Jag känner hur jag sitter på jobbet med axlarna uppdragna, tusen saker i skallen och lika många dokument och mail öppna hela tiden. MEN jag börjar beta av, och imorgon är ju sista dagen och oj vad skönt det ska bli att vara lite ledig. Idag gick jag på pedikyr på lunchen, så även de små sommarfossingarna är redo!

Fast nu på kvällen ringde Malin som vi hyrt huset tillsammans med och hade pratat med husuthyraren och tydligen är det lite knepigare att ta sig till vår lilla by från Lissabon än vad vi hade räknat med. Och så har vi tydligen bokat flyg hem klockan nio på morgonen (fast jag minns att det var för att det inte fanns nåt annat), vilket gör att vi förmodligen måste åka redan kvällen innan och övernatta i Lissabon. Igen. För det ska vi redan göra på vägen dit.

Ibland tänker jag att vi kanske bara borde växa upp och åka charter som alla andra... Men samtidigt vet jag ju att det mesta ordnar sig och att dessa resor skapar fina minnen. Det ska nog lösa sig, och det är tur att jag har Johan som förutom att han är en mästare på att hitta information på nätet, även visat sig vara en grym semesteplanerare.

Nu ska jag krypa till sängs, riktigt längtar efter att få sova. Var ute och åt middag med vänner både igår och i tisdags och idag var vi på picnic i Vasaparken med Emilias familj. Mysigt, men skönt att vara hemma nu....

Inga kommentarer: