fredag 30 september 2011

Sinnenas fredag

Just nu känns det som att jag bara skriver på måndag och fredag, och faktiskt just som att veckan bara består av dessa två dagar. En mer populär än den andra dock...

Den här veckan har jag varit hängig och hostig och inte tränat en enda gång. Jag som kommit igång så bra... Dessutom har jag varit ute och ätit onyttig mat två kvällar i rad så jag känner mig rätt ohälsosam på det stora hela.

Denna fredag känns det extremt skönt att bara vara hemma. Jag jobbade hemma på eftermiddagen för att jag bara kände sånt behov av lite lugn och ro, och det var skönt. När jag hämtat barnen gick vi till Sinnenas trädgård vid Vasaparken och Douglas och Mia följde med. Jag har inte varit där sen vi fick barn, trodde bara det var för pensionärer. Men det var lite barn där, bl.a. en kille från dagis och barnen kollade på fiskarna i dammen och blommor och hade kul på de små skogsstigarna. Perfekt ställe och jag funderar starkt på att ställa mig och Johan i kö till ålderdomshemmet där. Det lär väl vara en 30-40 års kötid...







Nu fredagssoftar vi med popcorn och barnen leker med lera. Morgondagens boeuf bourgignon puttrar i sin gryta och vi alla fyra tar det lugnt. Åh ljuva helg.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: