lördag 10 september 2011

En kväll utan barn

Ligger i sängen och borde sova eftersom klockan bara är halv åtta och vi har barnfritt, men jag kan inte... Pappa och Titti ville ta barnen för att testa att de sov över och vi sa förstås inte emot. Vi hämtade dem efter dagis och gick direkt och lämnade dem hos pappa och såvitt jag har förstått har allt gått bra.

Johan och jag gick på bio och såg nya Woody Allen- filmen Midnatt i Paris (som var helt okej, men inte fantastisk). Innan dess åt vi några goda små tapas till förrätt, eftersom jag var vrålhungrig redan halv sex, och efteråt var vi rätt popcornmätta men gick ändå för att äta vår riktiga middag. Vi hamnade i baren på Svartengrens, gamla Mården, där vi fick högklassiga drinkar, mat och service. Vilket toppenställe!



Drinken. Mycket omsorg lades på den största isbit jag sett. Gott!


Maten. Jag åt brässerat lamm. Mmmm...


Och mannen, lite mörk. Men finast på stället.


På toan kunde man välja på massor av fina pumptvålar. Sånt gillar jag!


Sen promenerade vi hem och gjorde en rätt tidig kväll av det. Skönt, för idag har vi en rätt hektisk dag med gratisåkning på Gröna Lund (ett förlag som abbonerat hela Grönan) och sen namngivningsparty för John. Godmorgon!



- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gulligt att ni hade likadana trojor pa er ;)

Maja

Julia sa...

Haha, vad roligt att du såg det. Vi insåg det när vi stod i hallen på morgonen och Johan försökte få mig att byta. "äsch, jag orkar inte och ingen kommer ju att se oss samtidigt" försökte jag och han gick med viss motvilja med på det. Men jag hade ju glömt att vi skulle gå ut på kvällen....