söndag 25 september 2011

Pulled Pork

På ett bröllop för en månad sedan blev jag tipsad om Pulled Pork - en amerikansk rätt där man tillagar fläskkött så länge att man kan dra det i trådar med en gaffel, därav namnet. Jag googlade lite på det och hittade detta recept, http://taffel.se/recept/pulled-pork-langstekt-karre-som-i-amerikanska-sodern. Så jag svängde ihop detta på dagen igår och fyra timmar senare var det klart. Under tiden luktade det sååå gott! Och det var det sen också, otroligt gott och mäktigt.

David och Hilda fixade tillbehören och lekte sen med barnen medan jag gjorde klart. Till köttet gjorde vi ett chunky potatismos med riven västerbottenost i.



Och så lite tillbehör i form av guacamole, gräddfil och en bönsallad. Grönsallad till också. Och ett mustigt rödvin.

Och ingen middag är komplett utan en liten ost- och charkuteritallrik, denna även med färska fikon.

Vi hade en supertrevlig middag men vid tolv kunde jag knappt stå upprätt längre och när våra gäster gått stupade vi i säng. Och blev väckta kvart över sex av en arg Olivia... Johan tog första skiftet och nu sover han och jag dricker kaffe och har det skönt.




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: