måndag 5 september 2011

Helguppdatering

Vilken klen helg ur bloggsynpunkt... Och nu är det redan måndag kväll, visserligen lite skönt att ha måndagen överstökad...

I lördags gick jag och körde mitt favoritpass på Sats, fast tyvärr är det inte samma instruktör längre, så det är inget favoritpass längre. Men ändå skönt förstås. Tog med barnen även denna lördag, de har kul på Mini-Sats och Johan uppskattade lite egentid. Efteråt möttes vi upp och åt lunch vid Odenplan innan vi gick för att handla lite kött till kvällens middag hos Hanna och Fredrik. Vi har på kort tid blivit stammisar på Köttbaren på Tegnérgatan, en kombinerad restaurang och köttaffär med riktigt bra kvalitetskött till helt okej priser. Så vi köpte massa gott (och fick lite extra på köpet eftersom killen kände igen oss) och gick sen för att söva barnen, vilket som vanligt gick snabbare med Nadia än Olivia. Sen gick vi till cykelaffären och körde vi lite däckpumpning på vagnen, vilket först blev däcktömning eftersom jag råkade släppa ut all luft och det var lite svårt att få upp dem igen med två tunga sovande barn och en liten handpump. Fick in lite luft efter en jobbig pumpsession, men däcket såg helt konstigt ut så vi rullade till Babyland där vi fick proffshjälp. Och allt detta utan att barnen vaknade!

På kvällen körde vi då middag hos Hanna, Fredrik, Astrid och Axel och det var mycket trevligt och mycket gott. Min mage stod i fyra hörn när vi ätit klart men oj så gott det var, och härligt att dricka lite vin igen (det blir inte så ofta för oss av nån anledning, är inga soffdrickare)... Barnen lekte intensivt under hela tiden vi var där men landade framför Pippi och de sju haven framåt kvällen. Hade hoppats att de skulle kunnat knoppa in lite bara, men inte våra barn inte.. Olivia var så trött att hon höll på att storkna, men vägrade stänga ögonen. Det slutade med att vi alla satt och tittade på Pippi och vi vuxna skrattade i den skeva logiken i vissa scener, innan vi knallade hemåt strax efter elva. Mysig kväll!


På söndagen hade vi mest planer på monstertvätt, herregud vilka tvättar vi fyra lyckas samla ihop på två veckor när vi inte tvättar någonting hemma. Det tog hela förmiddagen och sen tog jag med mig Nadia och gick och träffade Rosie och Lina på fika på en uteservering på Kungsholmen. Det var mycket härligt att träffa mina vänner igen och Nadia var så duktig och fikade i flera timmar med oss utan att bli uttråkad (en vattenspruta som de hade för att skrämma bort gråsparvar med hjälpte nog till...). Sen gick vi till Kronis och lekte lite och sen körde jag ett robotrace på Daglivs (robotrace=mekaniskt plocka ned i kundkorg helt utan tanke) medan Nadia somnade i vagnen. Söndagsmiddag, söndagsbad och läggning sen när vi kom hem och nu är det alltså redan måndag igen.

Vi hade en mysig eftermiddag med Elin och Thea, det är så härligt att Nadia och Thea finner varandra direkt trots att de inte träffats sen före sommaren. Jag hoppas verkligen att jag alltid kommer att hålla kontakt med dessa mammor vars barn mina barn känt nästan sedan de föddes...


Jo just det, Olivia började på barngympa i torsdags. Det var så bra och hon var så duktig. Lite blyg först men sen fann hon snabbt gympafröken Fanny (brorsdotter till Susanne Lanefeldt) och följde med i alla rörelser och en riktig hit var det när det dukades fram till redskapsbana. Det ska bli kul detta, även jag tyckte det.









Inga kommentarer: