fredag 16 september 2011

Frrrrredag!

Poff så var det fredag och veckan försvann innan jag riktigt hunnit förstå vad som hände. Alldeles nyss var det ju måndag morgon... Men jag klagar inte över att det snart är helg!

Denna vecka har varit bra ur både tränings- och socialt perspektiv. Idag blir fjärde träningsdagen denna vecka och två kvällar har jag ätit middag med vänner. I tisdags med Jenny och Linda hemma hos Jenny på Tomtebogatan, och igår tillsammans med min gamla vän Sanna som jag inte träffat på så länge. Sådana kvällar fyller mig med energi även om vinet som de kombinerats med gör mig lite trött dagen efter...

Det blev ingen miniteater för Nadia denna vecka, för Emilias mormor som skulle hämta dem, hade missförstått mamman och när Johan kom för att hämta Olivia på dagis var de fortfarande där. Så Johan fick ta hem tre barn istället (fast Olivia gick upp till Douglas och lekte och åt middag och ville INTE gå hem när jag kom för att hämta). Nadia och Emilia var båda jätteledsna över att missa teatern och Emilias mamma skämdes, men det är ju sånt som händer. På nåt sätt tror jag också att det är bra för barn att lära sig att det inte alltid blir som man tänkt sig. Nadia fick iallafall gå hem till Emilia efter dagis igår, som litet plåster på såren. Själv har jag inte alls varit involverad i teatern eftersom vi har träning med vår PT på jobbet på onsdagarna i några veckor till. Men sen ska jag gå dit och kika, ska bli spännande!

Ikväll ska jag äntligen umgås lite med hela familjen och dessutom med fler delar av min familj, eftersom vi ska hem till pappa och äta middag med Felix, Siri och Frank. Samt farmor och kanske lite delar ur Tittis familj. Det ska bli mysigt, längtar efter att träffa min lille brorsson. Och jag längtar efter helg...

.

Inga kommentarer: