måndag 9 mars 2009

Måndag

Oj, det har visst gått ett tag sen jag skrev sist insåg jag när en vän hörde av sig bara för att fråga om vi fått barn eftersom det varit så tyst på bloggen... Men nej, ingen bebis ännu, även om jag tycker att magen sjunkit i helgen och att det känns som att det inte är alltför avlägset nu. Jag har bara haft mycket att göra helt enkelt! Dels på jobbet där det varit så kallad släppvecka (den vecka i månad då tv-kanalerna släpper kommande månads tablåer och alla kampanjer ska bokas), vilket resulterat i att jag haft fullt i skallen och inte varit så sugen på att sitta framför datorn på kvällen, och dels har det varit lite allmänt mycket helt enkelt.

I helgen var vi väldigt effektiva! Lördagen inledde jag med att baka en massa små rosenbullar åt Nadia (fast sen åt jag upp ganska många själv). Men innan jag kunde baka var jag tvungen att kila en trappa upp och låna lite mjölk av Elin, för vår var slut. Det slutade med att vi satt på köksgolvet klockan åtta på morgonen med småtjejerna i pyamas och oss själva i myskläder och drack te, medan tjejerna lekte bredvid oss. Väldigt trevligt, goda grannar är verkligen guld värt (synd att de ska flytta snart...)! Sen bakade jag som sagt, och sen påbörjade Johan och jag helgens projekt, att röja ur vår skrubb i vardagsrummet, som alltmer blivit förvandlad till "allmänskitförvaring" och knappt gick att komma in i längre. Så vi tömde ut allt innehåll ut till vardagsrummet och påbörjade Uppdrag Rensning.

Tyvärr hann vi inte så långt i själva rensingen, för Johan skulle iväg på fotboll och då avbröt vi och Nadia och jag käkade lite lunch och sov middag. Så vi lämnade vardagsrummet som såg ut som det varit sjöslag, och gjorde oss i ordning för att ta bussen till Söder, där Lina och Jens hade välkomstparty för lilla Alma, som ju inte är så himla liten längre! Att komma iväg tog längre tid än jag förutsett, eftersom Nadia lyckades bajsa inte en utan två gånger när vi precis skulle gå. Så då kunde vi lika gärna vänta in Johan och vi mötte honom på bussen.

Festen var supertrevlig! Nadia skötte sig strålande och satt mest på golvet och lekte för sig själv medan vi åt en massa god mat och pratade med alla trevliga människor. Det slutade med att vi blev kvar till sist, och med oss fick vi en hel kasse med mat som blivit över. Den skulle komma till nytta dagen därpå! För då fortsatte vi lördagens rensning, samtidigt som jag bakade surdegsbröd. Johans mamma kom över för att hjälpa oss att köra bort allt skräp och när vi gjort vår rundtur i Vanadisberget åkte vi till släktingar till dem och fikade, innan vi körde igång söndagens sista projekt - Ikea Barkarby. Det var helt galet mycket folk och jag var helt slut när vi kom till kassorna. Då skickade Johan iväg mig att köpa mig en korv och vila lite, och det var skönt. Vi kom hem på kvällen heeeelt slut, men var förstås tvugna att rensa klart i klädkammaren och så mata och lägga Nadia. Sen skickade vi tacksamma tankar till Lina och Jens för att vi slapp laga middag och åt upp de sista resterna av deras mat innan vi kraschlandade i soffan (med nya snygga soffkuddar).

Lite bilder från lördagens kalas (tack Lina!):


Nadia hade kul med min mössa som hon hittade i skötväskan

Kul att vara på party!


Posing...


Mamma och halva pappan

Jag hade mycket roligare än det ser ut...


Och nu är det ny vecka och min sista jobbvecka på ett tag. Det känns skönt att det är den sista, för nu med drygt två veckor kvar till beräknad nedkomst, börjar jag känna mig färdigjobbad. Jag känner mig dock förvånansvärt pigg och i god form, men mer otymplig än tidigare och mentalt börjar fokus skifta. Igår kom Frida över med en liten vit vagga som vi ska få låna till bebisen, och nu när den står där i vårt sovrum, med den lilla randiga filten med en elefant på som Nadia hade, börjar det faktiskt kännas lite mer påtagligt att tiden för oss tre snart är till ända. Snart är vi fyra.


.







.

Inga kommentarer: