måndag 16 mars 2009

Hemmafix

I väntan på tillökning passar vi på att fixa lite här hemma. De senaste projekten heter klädkammare. Vi har tre stycken i vår lägenhet och de tenderar med familjen H's ordningssinne att bli förvandlade till skräpförvaring på nolltid. Förra veckan körde vi som tidigare nämnts den i vardagsrummet, dedikerad till verktyg och annat fix. Denna gång var det dags för klädkammaren i sovrummet. När vi tog bort alla de väskor som legat i hög på golvet, avslöjades ett antal pälsängerlik och förklarade varför jag alltid har hål på mina stickade tröjor. Eländes ohyra! Så vi rensade bort dem och förflyttade ett antal skokartonger med högklackade stövlar upp på vinden. Det lär väl dröja innan jag återtar mitt piffiga jag, om någonsin. Annars blir det auktion på mänger med höga klackedojs... Det blev ingen helrensning, för det tänkte jag vänta med tills jag äntligen kan förpassa gravidkläderna till vinden, men mycket fräschare och med mer utrymme.

Annars var dagens enda projekt ett tandläkarbesök. Jag är nog en av de få människor som gillar att gå till tandläkaren. Så länge jag inte måste borra och betala jättemycket pengar tycker jag att det är ganska mysigt att ligga där och bli pillad i munnen och berömd för min goda tandhygien. Jag har gått hos samma tandläkare sedan högstadiet och han är så sympatisk och pedagogisk att jag nästan tycker att det är värt de 40 kr per minut jag just räknade ut att jag betalade...

På magfronten är det lugnt, men desto mer drag på bebisfronten. Nadia går på högtempo just nu och det är lite intensivt. Igår var vi och hälsade på Frida, Walter och Fredrik i deras nya lägenhet och det var så mysigt så. Vi saknar dem i våra liv! Hursomhelst gör det egentligen inte så mycket att bebisen dröjer lite, faktiskt är det lite skönt att hinna fixa hemma lite och vara lediga lite tillsammans. Men till nästa helg eller så får den gärna komma!

Ursäkta ett tämligen menlöst blogginlägg...

.

1 kommentar:

Just me sa...

Säg till jag köper gärna dina högklackedojs ;-)det kan man aldrig ha för mycket av !

:o) Jag kallar åldern efter 1 men innan trotsen för "intensiven" .. hahahah du förstår ju varför !

OTROLIGT söt är hon iallafall er trollunge .

Kram