torsdag 12 mars 2009

Hemma

Jag gick inte till jobbet idag. Redan igår eftermiddag kände jag att jag var trött, att magen stramade och ryggen värkte och när vi kom hem från födelsedagsmiddag hos Pia var jag helt slut. Somnade på en minut men vaknade några timmar senare av att det molade i magen. Det värkte och spände. Aj aj aj, nu är det på gång tänkte jag. Och någonting var det, men det gick över efter en stund och jag somnade om.

Men när jag vaknade på morgonen kände jag mig fortfarande så genomtrött, trots att jag ju hittills känt mig rätt pigg och i god form. Så efter lite velande, för det bär mig fortfarande emot att stanna hemma från jobbet, bestämde jag mig ändå att skicka ett sms till chefen och säga att jag hoppar över de två sista jobbdagarna. Jag har fortfarande lite ångest över det, för jag har inte riktigt hunnit avsluta och lämna över, men samtidigt försöker jag lyssna på kroppen och inse att det allra viktigaste är att bebisen och jag mår bra. Och min förstående chef sade förstås precis samma sak.

Så nu känns det lite spännande, för trots att jag är så skrockfull att jag knappt vågar skriva det (tänk om det dröjer 2-4 veckor till...) så känns det som att något är på gång. Och om så inte är fallet kan jag ju iallafall passa på att vila lite extra. Fast just nu är det bara mitt barn och min trötte make som sover, själv har jag för mycket i huvudet för att riktigt kunna slappna av. Men jag satsar på en lugn dag hemma, innan jag ska till barnmorskan i eftermiddag. Så får vi se om det händer något mer, eller går tillbaka till normalläge.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh jag håller tummarna !! Lyckat till :-)

Åsa-Mia

Anonym sa...

men guuud så spännande.
vi vill höra så fort det händer något. kan ni koppla upp på skype? ; )

Julia sa...

Vem undrar..? ;-)

Anonym sa...

Ha en trevlig helg ni med :0)

Kram

Åsa-Mia