måndag 9 februari 2015

Vabmåndag

Måndagsmorgonen inleddes med en viss tvekan från Johans och min sida. Elias hade haft feber på lördagskvällen då han sov över hos pappa och Titti - vilket resulterade i att han sov från 20 på kvällen till halv tio på morgonen när de tillslut väckte honom, helt sjukt! Men väldigt skönt att det hade gått så bra. Han är väldigt fäst vid sin morfar, hjärtevärmande att se, men han blev så ledsen när pappa åkte för att hämta Nadia på pyjamasparty som hon var på. Igår hade han iallafall ingen feber men han hostar så dant och näsan och dreglet rinner oavbrutet, så efter lite tvekan imorse bestämde vi att jag skulle stanna hemma med honom. Lite motigt känns det att behöva vabba när jag precis börjat nytt jobb men tack och lov är de väldigt förstående på nya jobbet. 

Så Elias och jag har bara varit hemma och gjort ingenting. Medan han sov i två omgångar har jag kollat på riktig kvalitets-tv; Housewives of nånting och Kardashian... Skönt och slappt. När han var vaken har vi byggt med klossar, läst böcker och myst lite, men lite långtråkigt blir det ju... Andra vändan sov han så länge att jag blev jättesen till hämtning av de andra barnen, men jag hann iallafall förbereda middagen medan jag väntade på att han skulle vakna. Olivia var sist kvar när jag tillslut kom till dagis vid halv sex. Men för en gångs skull var hon på strålande humör och båda barnen uppförde sig så exemplariskt att jag bestämde mig för att gå och kompletteringshandla på Ica. Vi hade beställ veckans storhandling på nätet och fick levererat men jag tycker nog att vår Ica Supermarket är både billigare och bättre, och dessutom glömde vi en massa grejer. Så 1000 kr blev till 350 till, fy vad med pengar man spenderar på mat alltså..

Morgonskrutt

Lunchdags. 


Inga kommentarer: