tisdag 3 februari 2015

Tidigt

Tidig morgon i sängen. Jag vaknar redan halv sex, fastän det är tyst och alla barnen sover. Lite nyttjobb-nerver skulle jag tro... Idag börjar jag det nya, så himla spännande! Även om det säkerligen tar ett tag innan jag är helt up and running och även om det säkert är mycket som påminner om det gamla. Men kul ska det bli och dagens första stora fråga är "vad ska jag ha på mig?!"

Gårdagen spenderade vi inomhus, förutom jag som var och körde ett riktigt jobbigt och kul crosstrainingpass på förmiddagen. Men det var så ruggigt väder att jag då tyckte att vi kunde tillbringa dagen hemma. Vi körde (för barnen mycket motvilligt) städrace här hemma, mycket välbehövligt efter en vecka då allihop varit hemma hela tiden, och när vi äntligen var klara lade vi Elias och vi andra fyra kollade på klassikern Jim och piraterna Blom. 

På kvällen blev det riktigt vinterväder med snö istället för snöblask och då borde vi kanske gått ut en sväng men våra barn är ju så krångliga att få ut och iväg och vi alla gillar ju inneliv allra bäst. Så vi förblev inomhus. Dessutom höll de på att förbereda en "jonastik upvisning" i sitt rum och pappa och Titti skulle komma förbi en sväng. Så de fick kolla på uppvisningen (duktiga var de, döttrarna mina, riktiga atleter! Hjulade simultant mot varandra och allt!) och blev påsålda hemgjorda halsband och "bukaler" (pokaler) som barnen skulle ha riktiga pengar för. Jo jag tackar jag!

Sen köttfärssås som jag haft stående på spisen hela eftermiddagen, med pasta och broccoli och sen var det läggdags för de små grynen och Johan och jag började kolla på Twin Peaks som vi tänkte se om. Sen läggdags efter halva första avsnittet för det var så långt, och nu ligger jag här och borde sova...


Så fort Elias ätit klart vill han ner ur sin stol, sen klättrar han upp och sätter sug bredvid Nadia. 



Bästa vänner! <3

Inga kommentarer: