lördag 21 februari 2015

Peppa

En riktigt pissig natt följde på den jobbiga kvällen. Elias vaknade när jag själv sovit i ett par timmar, och grät, skrek och krånglade i nästan två timmar. När han äntligen tystnat vid ettsnåret kom Johan hem och lade sig och somnade direkt, men själv hade jag svårt att somna om. Förutom det dåliga samvetet malde  jobbtankar och samma sak imorse när jag vaknade strax före sju och inte kunde somna om, trots att Elias inte vaknade förrän halv nio. 

Jag hamnade sista arbetsdagarna i något läge där jag börjat tvivla på min egen förmåga och kände mig ganska värdelös och inatt var huvudet fullt av tankar och ångestprojekt. Nu sitter jag på gymmet och väntar på att mitt crosstrainingpass ska börja men känner mig trött och osugen. Men jag vet ju att man aldrig ångrar sig efteråt så jag får bita ihop, fastän jag vet att detta pass är så jobbigt. Men då har jag det gjort och kan gå hem och rulla chokladbollar och kalaspreppa (och peppa..) sen. 

Hursomhelst började jag dagen med att be barnen om ursäkt för den hemska gårdagen, så det kändes iallafall skönt. 


Inga kommentarer: