tisdag 3 februari 2015

Första veckan på nytt jobb

Efter några dagar på nya jobbet kände jag mig rätt slut i bollen. De första dagarna var ganska så späckade; nya kunder, massa möten, saker att läsa igenom, och inte riktigt den lilla mjukstart jag hade trott. Men å andra sidan är ju detta bästa sättet att komma igång. En av mina projektledarkolleger halkade på isen och skadade en kota för några veckor sedan och är sjukskriven, så jag fick direkt hoppa in på hennes kunder, så det var ju bara att köra igång. Mycket är detsamma, en del är annorlunda (främst otroligt mycket mindre corporate bullshit, jätteskönt!) men det är märkligt hur naturligt det kan kännas med ett nytt jobb trots att jag nästan aldrig bytt förut. Mot slutet av veckan lugnade det dock ned sig rejält och då blev det nästan lite långtråkigt istället, så jag föredrar nog att ha fullt upp, även om det blev lite virrigt i skallen där ett tag. På det stora hela känns det iallafall jättebra och jag trivs med alla mina nya trevliga kolleger och roliga kunder! 



I början av veckan jag lämnade jag Nadia på morgonen, Johan de andra och sen har hämtade han alla på eftermiddagen, men några dagar gjorde vi tvärtom, vilket var rätt stressigt. Man känner sig långt ned i ekorrhjulet med dessa multipla lämningar och hämtningar och så trängsel i tunnelbanan på det. Jag saknar verkligen att kunna gå till och från jobbet men tack och lov kommer vi bara att sitta på Söder i två månader till, sen flyttar vi till nya lokaler vid Stureplan och då kan jag gå och cykla igen!

Det har gått jättebra för Elias på dagis, vilket känns skönt. Han hann ju bara gå första inskolningsveckan innan han blev sjuk och fick vara hemma en vecka, så jag oroade mig lite för hur det skulle gå, men det var inga problem. Någon gång har han darrat lite på underläppen vid lämning, men inte gråtit, och pedagogerna säger att det går jättebra på dagarna och att han är en liten skön typ, precis som vi visste. Jag är ju fortfarande inte helt övertygad över denna förskola och hade faktiskt ett snack med en av pedagogerna när jag hämtade i veckan, över hans metoder att säga till barnen när de gör något fel, som jag tycker är alldeles för hårt. Jag tänkte på det redan under inskolningen och var glad att jag fick tillfälle att ta upp det. Pedagogen tog verkligen till sig och skulle tänka på det, men min tveksamhet kvarstår. Man vill kunna känna sig helt trygg och lugn i magen när man lämnar sina barn, det har jag alltid gjort med de två stora, men inte denna gång tyvärr. Som tur är verkar ju Elias trivas iallafall och vi hoppas ju oavsett kunna byta till hösten. 

Nu lördagsmorgon och jag ska gå och träna om en stund. Jag saknar verkligen Sats Spårvagnshallarna och mina lunchpass och det kommer att bli svårt att få till några 3-4 pass i veckan som jag är van vid. Men jag körde på lunchen i torsdags, det är fler som lunchtränar  även på nya jobbet, och om jag kan pallra mig ut en kväll i veckan och ett helgads så kanske jag kan få till 3 pass iallafall. 

Ikväll ska alla tre barnen sova över hos morfar och Titti för första gången! Johan och jag ska på Linas 40-årsfest och det ska bli kul att få piffa och partaja lite. Hoppas det går bra för Elias (och barnvakterna...) till natten, han var ganska hostig och strulig inatt..

Avslutar med några ögonblick från gårdagens fredagsmys. Elias var uppe lika länge som de stora och kollade på Wild Kids och åt popcorn och var på ett strålande bubbligt humör. 




Inga kommentarer: