lördag 13 december 2014

Onepiece

Nadias önskelista för jul är lång och ganska tydlig - iallafall för oss. Det kommer inte att bli en iPad eller telefon, men däremot en onepiece (som hon fick hjälp att stava till). 


För flera år sedan såg hon nämligen en onepiece i en sportbutik i Strömstad (en sådan där stor butik fylld av grälla kläder som norrmännen färdas till i busslaster för att "Harry-handla", dvs nyttja billig gränshandel) och hon ville gärna ha en men jag kände bara att "nääää, Foppa-tofflor och onepiece, that's where I draw my line!" Men sedan dess har hon fortsatt att önskat sig en och jag börjar tycka att de ser väldigt sköna ut och att även om jag själv inte skulle sätta på mig en så kan det ju vara okej på ett barn. Så jag har faktiskt letat efter en till henne, men inte hittat. Men så önskar hon sig då det igen nu till jul och då slog jag till på en ganska kostsam sådan från Zalando. Den var fin och såg så skön ut tyckte jag.

För att inte Olivia skulle bli ledsen köpte jag en billig, leopardmönstrad en till henne på Lindex. Nadias lila kom på posten häromdagen. Jag vecklade ut den och konstaterade att den såg ut att kunna passa en fjortonåring. Och igår kväll sa hon att hon verkligen önskar sig en onepiece (yes!) men verkligen inte en enfärgad (no!) utan helst en leopardmönstrad (no no!). Blir kul det här på julafton. Ehum. 




Inga kommentarer: