lördag 13 december 2014

Dansuppvisning

I torsdags var det dansuppvisning på dansen som Olivia gått under hösten. Vi bokade på Danscompagniet denna termin, efter att vi blivit tipsade om danslärarinnan Birgitta av min kompis Malin som är gammal dansare, och således en auktoritet inom detta. Vi har trott att det var bra men inte riktigt vetat eftersom man aldrig får titta nu när barnen är äldre, och dessutom har det varit Johan som tagit Olivia till dansen. Men nu fick vi iallafall vara med och se vad de lärt sig och det var riktigt kul. Birgitta var fantastisk och Olivia så smidig och graciös, precis som vi visste. Hon har alltid haft en fantastisk motorik och är liksom som gjord för att dansa. Så återigen satt jag och pös och tyckte att mitt barn var duktigast av alla (men jag vidhåller att jag rent objektivt har rätt :) )

Före uppvisningen. Vi har ju konstant vägrat köpa puffiga rosa dansoutfits och kört på shorts och t-shirt men så fick hon ärva en sån dräkt i en klädpåse. Men den var iallafall utan fluff...

Många suddiga bilder blev det, åh vad vi satt och grämde oss över att vi precis som vid Nadias uppvisning glömt att ta med finkameran...






Sötskruttan, alltid lika spexig. Vi får se vad det blir för dans till våren och hur sjutton vi ska lyckas ratta fritidsaktiviteter på toppen av allt...

Inga kommentarer: