måndag 27 oktober 2014

Man skor sig...

Idag läste jag en artikel på en branschsite om hur mycket pengar bloggaren Kenza drar in till sitt eget företag samt tjänar på sitt bloggande och olika mediala samarbeten. Det var inte så få miljoner det. Jag gick in på hennes blogg för att kolla lite och kände som vanligt när jag ser såna där bloggar, dels förundran över hur ett helt menlöst inlägg kan ha 60-100 kommentarer, dels en viss avundsjuka över hur vissa kan förtjäna sitt uppehälle på att gå runt och se snygga ut (skitsnygga dessutom), få gratis kläder och skor och så bara skriva lite om vad de gjort på dagen, lite spännande hemliga samarbeten och så tjäna miljoner. Jag vill också!! När avundsjukan lagt sig så klickade jag på en länk på ett par skor, hittade dem för halva priset (149 kr) på Nelly.com, tänkte att det blir väl en sommar nästa år också och så hade jag köpt dem. En liten tröst iallafall att om vissa personer verkar ha det så himla förspänt så kan iallafall andra, lite mindre lyckade personer trösta sig med lite billig spontanshopping... 


1 kommentar:

Maja With a J sa...

Snygga! :)

Jag skulle ocksa hemskt garna vilja tjana pengar pa att sitta hemma och skriva lite. Later som ett bra liv tycker jag.