söndag 5 oktober 2014

Om Elias var Nadia...

....skulle jag varit höggravid och vi ha fått en till bebis om ett par veckor. Det är helt galet när man tänker så. Det är oftast först när jag träffar på ettåringar som jag inser hur himla liten hon var när hon blev storasyster och att det kanske inte är jättekonstigt att hon reagerade som hon gjorde och att vi hade några tuffa år med två små. Nu är jag iallafall ganska glad att det inte är fler små syskon på gång, det räcker alldeles utmärkt med en bebis denna gång!


Igår hade vi en riktig "nonsens-lördag", alltså en ganska meningslös sådan. Jag körde ett otroligt jobbigt crosstraining-pass på Sats Odenplan - veckans fjärde pass, mycket nöjd med det och de pass jag kör just nu är tuffa så jag känner mig rätt stark även om det inte syns. Sen var det lunch och kort middagssovning för Elias och sen kom vi efter lite krångel iväg till Kungsholmen där jag hittat två mattor till Elias rum på Blocket och sen toppade vi med storhandling på röriga Daglivs med två stora mattor och en skrutt som tappat nappen och började tröttna. Var helt slut när vi äntligen kom hem med en vagn som höll på att välta av matkassarna och långa armar för Johan som bar mattorna. Puh! 

Vi lagade quesadillas och sen skulle vi kolla på Idol som vi spelat in kvällen före (eftersom det går försent för barnen) men Olivia gick till Rufus och Nadia satt med lurar och kollade på nåt på Netflix på paddan, så det var bara jag, Johan och en stund Elias som kollade. När det var läggdags kom Olivia upp, skrikandes och gråtandes för hon hade haft så kul att hon glömt äta sitt lördagsgodis hos Rufus och fick inte äta det nu klockan halv nio. Även Nadia gormade om någonting annat och det blev en riktig sån kaosläggning som vi inte haft på ett tag. Pust... Sen var det nån film på tv som jag såg tre minuter av innan jag somnade. Riktigt bra på att somna framför tvn för närvarande!

Idag ska vi på kalas hos Alma men först STÄDA för lägenheten ser ut som ett bombnedslag... 


Inga kommentarer: