fredag 1 augusti 2014

Några dagar i stan

Den här veckan har vi inte gjort många knop. Jag försöker att inte bli rastlös, utan känna att vi gjort så mycket under en månad att det bara är skönt att chilla hemma i stan, men lite bortkastat känns det ändå, eftersom jag har så himla lite tid kvar innan jag börjar jobba igen. Vi har iallafall varit och badat i Trekanten i Liljeholmen med Oskar, Filippa och Folke, barnen har lekt med varsin kompis, och ikväll ska vi på Kåldolmar och Kalsipper i Rålis med Mimi och Dylan som är här nu. Jag har också tränat tre gånger, jätteskönt - och svettigt! 

I tisdags var vi på BVC för första gången på två månader. Hela familjen följde med. Elias hade vuxit 5 cm på den tiden, men inte gått upp så mycket i vikt så det var ett rejält hack i kurvan. 


Mitt på kurvan gällande längden


Men från lite över till ett steg under på vikten. Men han äter ju så bra (i synnerhet nu när han får hemlagat igen och slipper amerikansk barnmat...) och verkar må bra, så han kommer nog igen. Valkarna på låren finns ju kvar iallafall! Skärmdumpar från BVC-appen, den är lite småkul om man vill kolla kurvorna 
 
Prickarna och de små blåsorna på tårna och händerna visste inte BVC-tanten heller vad de var, jag googlade lite och då tänker man ju höstblåsor men nu verkar de läkt och jag har inte sett några nya, så jag vet inte... Vi börjar hursomhelst alla återanpassa oss till svensk tid och Elias har återgått till att somna själv i eget rum. Men det var svårare att vända tillbaka tycker jag...

På lördag ska Johan och jag på bröllop (egentid!!!) och nästa vecka ska vi vara på Ljusterö. Ing-Mari och Henning är inte där utan vi ska ha det helt för oss själva. Ska bli jättemysigt! Felix med familj och Mimi och Dylan kommer ut ett par dagar, kul att syskonhänga lite! Känns faktiskt väldigt skönt att vi ska iväg dit nästa vecka. Efter den har vi en vecka kvar innan jobb, skola och dagis börjar. Vet inte riktigt vad vi ska hitta på då, skulle vilja göra något så att tiden inte bara försvinner på ingenting...

Inga kommentarer: