tisdag 30 juli 2013

Sommartider

Ligger vaken mitt i natten, vet inte riktigt varför. Sömnen har varit konstig denna graviditet, måste jag säga... Borde ju sova mer än vanligt, men det blir nog snarare mindre eftersom jag oftast vaknar tidigt på morgonen oavsett när jag gått och lagt mig, och nästan aldrig hinner sova middag... Igår kväll strejkade dock min kropp efter några för aktiva dagar och jag fick sådär ont i ljumskarna igen och kunde knappt gå. Gick och lade mig tidigt men kom ändå inte i säng förrän halv tolv.

Barnens tider är helt galna just nu och det känns som att de kommer i säng allt senare för varje dag, trots att semestern börjar närma sig sitt slut och vi borde försöka börja ställa om dem till normaltider. Igår somnade de halv elva, dagarna innan mellan halv tio och tio. De sover ju visserligen till nio halv tio på morgnarna och det har varit otroligt skönt, även för mig som oftast vaknar först. Men som sagt, på måndag börjar allvaret igen och då måste vi försöka vara tillbaka till lite mer normala småbarnstider.

Ja, på måndag börjar vi alltså jobb och dagis igen, fem veckors semester är avverkade och en ny höst inleds. Som alltid är det med sorg jag inser hur snabbt ännu en sommar passerat och med fasa jag ser framför mig ännu en evighetslång vinter... Denna gång har jag dock någonting härligt att se fram emot och behöver inte ha så mycket jobbångest, för jag jobbar bara i tre veckor innan det är dags att gå hem och invänta bebisleverans. Ser mycket fram emot de tre veckor hemma jag planerat in innan lillebror ska komma.

Han sparkar mycket nu, är aktiv för det mesta, känns det som. Det är skönt eftersom jag inte varit hos barnmorskan på ett tag. Trodde jag skulle kunna gå på en koll här i Strömstad men de var överbelastade och kunde inte ta emot utomsocknes...

Annars så börjar vår vistelse här på västkusten närma sig slutet och vi åker nog hem på onsdag. Det är ett par dagar tidigare än vi tänkt men det är lite trångt i stugan och framförallt jag längtar hem till stan och till en skön säng och fungerande bekvämligheter. Även om vi har och har haft det jättebra!

I söndags var vädret trist men då tog vi bilen och åkte iväg på en liten familjeutflykt till norska Halden. Det slog mig först när vi alla satt i bilen och kommit en bit på väg att vi kommit iväg helt utan bråk och tjafs! Kan knappt minnas när det senast hände men det går hemskt mycket enklare med Nadia nu, vilket även hon själv är medveten om och reflekterar kring. I Halden tittade vi iallafall på Europas största fästning och det var kul både för stora och små att gå runt där bland kanoner och kulvertar och att komma upp till toppen och se den fantastiska vyn över Oslofjorden. Kanske inte den bästa gravidutflykten dock, mycket klättrande blev det, vilket nog tillsammans med den branta backen på väg hem från stranden bidrar till att jag känner mig lite trött i kroppen.






















När vi kommer hem igen ska jag försöka ta det lite lugnare men jag tycker ändå att detta går långt över förväntan och att jag är mycket piggare än jag trott. Att inte ha foglossning är en enorm skillnad och gör mig mycket mer rörlig än tidigare graviditeter. Bara sex veckor kvar till BF nu, och när vi kommer hem måste vi verkligen börja preppa för bebis, ingenting är klart ännu...

Avslutningsvis några bilder från gårdagen som blev en oväntat solig och skön dag som vi delvis tillbringade på stranden... Och avslutade med en snygg kladdkaka (som jag inte kan ta åt mig äran för!)




Äntligen lyckats få de små lortgrisarna till duschen...


Krabbfiske, Olivia vill bara fiska och fiska...






Köpte en ny baddräkt till henne på halva priset inne i Strömstad...


Jodå jag lovar, det finns ett par bikinitrosor där under...



Olivia älskar lilla Alice, och var överlycklig när hon fick hjälpa till med tandborstningen. Hon kommer att bli en bra storasyster!



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: