lördag 6 juli 2013

På Ljusterö

Vi tog några dagars paus från stan och åkte ut till Ljusterö. Dylan är hos sin kompis Gabriel sedan i onsdags så mamma, jag och barnen tog båten ut igår morse och sen kom Johan efter jobbet i hyrbilen som vi ska ha den närmaste månaden. Han hämtade vår packning hemma men kylväskan med all maten, den glömde han i hallen... Otroligt att en så intelligent person kan vara så totalt förvirrad ibland, men det kanske hänger ihop... Hursomhelst mådde han så dåligt av det själv att det bara var att låta det passera. Vi får köpa nytt och hoppas på att det inte luktar när vi kommer hem...

Vi ägnade dagen åt inte så mycket, fikade hos grannarna medan barnen (iallafall Nadia) badade i deras iskalla pool och sen låg jag mest på soffan på verandan och läste DNs sommarföljetong som min svärmor sparat alla delar i.

Plockade lite blåbär för att göra blåbärspaj också men det var inte helt enkelt med magen i vägen. Satt på en uppochnedvänd kundkorg med en dyna men fick ändå lite ont i ljumskarna efteråt så då fick jag vila lite till. Barnen lekte i lekstugan och gjorde soppa i sandlådan och det är verkligen otroligt skönt med sommar och landet så att de bara kan vara ute och leka...






















Läkaren ringde i torsdags eftermiddag och hade redan fått svaren från blodprovet. Allt såg bara bra ut med blodsalter och allt vad det var så det var ju bra. Tänkte att jag kanske kunde få slippa det där hemska avföringsprovet men fick sitta halva kvällen på separaletten här igår också, så det är väl lika bra att kolla upp det också. Kommer att bli kul bilresor i sommar om magen ska fortsätta såhär...

Börjar känna att jag kan det här med att vara gravid nu och att det inte skulle göra så jättemycket om han ville komma ut snart. Fast det är ju tio veckor kvar som han ska hinna växa till sig på. Magen är stor, de flesta verkar tycka att den är enorm och så även jag... Om det beror på det och platsbrist eller på min magåkomma vet jag inte, men jag äter mycket mindre nu än tidigare och det där bottenlösa sötsuget verkar iallafall tillfälligt mättat.

Även om det ska bli mysigt med en sommar på landet fasar jag lite för bristen på komfort, obekväma sängar, trängsel och disk utomhus utan varmvatten. Måtte det åtminstone bli en fin sommar! Men en liten del av mig längtar redan hem....


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas ni får en riktigt fin sommar och semester!

Kram
Pyret