tisdag 2 juli 2013

Långsamt idag

Andra semesterdagen och idag gör vi inte många knop. Olivia är dålig med feber och ont i halsen och själv har jag ont i magen och känner mig rätt trött. Jobbade lite imorse också.

Annat var det igår, då möttes vi hela gänget; Felix, Siri och Frank, pappa och Titti och Dylan, Tittis son Joel med sin lilla Vincent och så mamma, jag och Nadia och Olivia på Skansen redan klockan tio, och vi var inte därifrån förrän vid fyra på eftermiddagen. Då var jag sååå mör i ben och höfter och magen som hållt sig i schack hela dagen satte igång att krångla igen...



Kusiner!


Mamie med barnbarn


Vi fokade mer på åka saker än kolla på djur denna gång, det var ju så nyligen vi var där...



När vi kom hem hade Olivia feber men Nadia (efter en halvtimmes skrik på golvet över någon frisyr...) och Dylan gick på fotboll med Johan och kom inte hem förrän vid tio. Olivia somnade utan krångel, hon är en liten ängel just nu- och mamma och jag kollade på en dokumentär om en engelsk familj med sexton barn och hela dagen idag har vi dragit referenser till detta.... Just nu känns två som mer än tillräckligt, i synnerhet som ett av dem mest ligger på golvet och skriker, åååh vad jag är trött på Nadia just nu! Men tre ska man väl klara, om andra klarar sexton...

Imorgon hoppas jag blir en bättre dag, mamma tog ut barnen en stund och jag sov middag, men det känns alltid rätt värdelöst när man inte varit utanför dörren på hela dagen.

- Posted using BlogPress from my iPhone



- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Anonym sa...


Hade du inte varit gravid hade jag rekommenderat en STOR grogg !
Ibland är ungarna överjävliga ! Tur att de är så söta ... Iallafall när de sover ;-)

Kram på dig !

Å-M