måndag 22 juli 2013

Bästkusten

I fredags kväll bilade vi hem från Järvsö, kom hem vid halv tio efter en smidig resa och skulle bara lägga barn lite lätt men Nadia fick ett psykbryt över vilken t-shirt hon skulle sova i och blev sådär liggapågolvetochsparkaochskrika-hysterisk att vi fick ta in henne i vårt rum och vänta ut henne. Denna gång blev jag nästan lika arg som hon och fick byta av med Johan när jag kände att snart tappar jag kontrollen... Gick och lade mig hos Olivia istället och väntade och kramades med henne...

Hela lördagen hängde vi hemma, vilket var otroligt skönt, att bara hinna landa lite. Nadia och jag tog bilen och åkte iväg till Ica Maxi för att storhandla, tänkte att det kunde vara lite bra att göra nånting ensam med henne, även om det bara var att handla. Hon fick sitta på en bal med toapapper och pricka av från listan och hjälpa till med blippandet eftersom vi körde sjäkvscanning. Och sen åkte vi ändå på kontroll, suuuck... Vi tänkte ändå testa detta med att handla hemma istället för att direkt behöva åka iväg när vi kom fram till Strömstad och det var faktiskt jättebra.

På kvällen gjorde vi allt i ordning, tvagade lortiga barn och packade bilen på nytt. Vi hade tvättat i Järvsö så vi körde bara våra lakan i tvättstugan och packade sen ner även dem. Klockan fem på morgonen satt vi sedan alla fyra i bilen och påbörjade den långa resan sydvästerut. Superskönt att åka så tidigt, ingen trafik och när vi sen kom fram hade vi hela dagen kvar. Fick dock äta upp det jag skrivit om Nadias åksjuka, fyra gånger kräktes hon på vägen. Blir Pevaryl (åksjukepiller) till hemresan!

Så kom vi iallafall fram till ett hett Strömstad och som alltid är det helt fantastiskt här när det är fint väder. Vi gick ned till stranden när vi ätit lunch, men det var nästan för varmt.. Superskönt i vattnet dock, till och med badkrukepappan badade flera gånger, men Olivia ville bara fiska krabbor. Jag förbannar att jag glömde min andra bikini och en hatt mot solen, lite känslig nu som gravid, men är väldigt glad över den brassestol vi köpte, och så fick jag ett parasoll så då var jag nöjd! Badade många gånger jag med, så skönt!





















Barnen fann direkt idolen Maja som de pratat om sedan förra sommaren och vi såg knappt skymten av dem på heja kvällen. Det var en motvillig läggning vid åtta men de var sååå trötta och somnade på en sekund när de väl krånglat klart. Nu åtta på morgonen sover de fortfarande och jag ser fram emot ännu en fin dag på bästkusten.




Såhär romantiskt har vi det på semestern, sovandes i våningssängar...

- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

Elin sa...

Snälla, köp inte Pevaryl åt Nadia! Det är något helt annat;-) Postafen ska det vara! Ha det härligt, kram

Anonym sa...

Hihi Pevaryl ! ;-)

Kram

Å-M

Julia sa...

Hahaha, yrkesskadad efter att ha jobbat med svampmedel för en kund :) Jag lovar att inte testa det på Nadia!

Julia sa...

Haha, helt förvirrad :)