torsdag 4 juli 2013

Hos husläkaren




Här sitter jag i väntrummet hos husläkaren och stirrar ned i en korkmatta... Trots visst motstånd pallrade jag mig hit för att kolla upp den där diarrén som jag nu lidit av i två veckor. Det har blivit något bättre sista dagarna men det verkar fortfarande som att allt bara rinner rakt igenom och eftersom detta är enda dagen jag kan komma iväg passade jag ändå på. Och efter en semestervecka ensam (förutom god hjälp och moraliskt stöd av mamma förstås!) med en helt otroligt jobbig Nadia känns det ändå som ett litet andrum att sitta här helt själv. Även om det förmodligen innebär att jag kommer att behöva göra äckligt avföringsprov...

Nu sitter jag och väntar på provtagning, ska tydligen kolla en del saker i blodet också. De tar lite extra tester eftersom jag är gravid, och det känns ju bra.

Lite speciell semestervecka detta när man lever vardagsliv men det är väldigt mysigt att hinna umgås så mycket med mamma och även med Felix och familj. Igår firade vi Franks tvåårsdag hemma hos pappa, efter några timmar i Humlegården med barnen. Jag var rätt trött efter Nadias morgonbråkande men när jag hittade en skön solstol att vila i på gräset kändes allt lite bättre...






- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: