lördag 29 juni 2013

Lördagsmorgon

I sängen lördag morgon. Som alltid vaknar jag vid sju, som nästan alltid just nu före barnen. Tänk att det skulle komma en tid då man var tvungen att väcka dem om morgnarna, det kunde jag väl aldrig föreställa mig där jag satt i fåtöljen och stirrade ut över en öde gata i väntan på att Nyhetsmorgon skulle börja, vid halv femsnåret, morgon efter morgon... Och snart har vi oss en liten sömnstörare igen, undra om denna blir lika morgonpigg som de andra två...

Idag är första semesterdagen men det känns inte riktigt så, för jag behöver nog ha lite koll på mailen nästa vecka. Men mamma och Dylan kommer på söndag och det ska bli så mysigt.

Denna vecka som passerat har för mig mest handlat om jobb, mage och järn. Massa jobb, sena kvällar och fullt i skallen. Magen -inte så mycket bebismagen som den andra, har fortfarande samma problem som jag skrev om sist och har tvingats springa ur möten och igår fick jag gå in på Sats och låna toan på vägen hem... Kanske ska gå och kolla upp det där, det är en vecka nu och jag blir ju orolig att inte lilla bebben hinner få i sig de vitaminer han behöver när allt bara rinner rakt igenom.

Järnet jobbar jag hårt på med smoothies med spenat, nyponskalspulver och sojamjölk i kaffet och lite annat. Trodde jag hade tid hos barnmorskan nästa vecka men det var först veckan därpå så det dröjer innan jag får veta om det ger nåt. Men om magen fortsätter såhär måste jag kanske be att få komma tidigare, eller gå till doktorn. Vi får se!







Försökte ta en bild av min tjocka mage i ett fönster igår på väg till dagis. Har inte tagit så många magbilder denna gång, stackars lillebror. Men kolla vad stor den är! Fatta att det är 2,5 månad kvar! Men en titt tillbaka i bloggen berättar att det var likadant sist så det är bara att knalla på...



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: