fredag 14 juni 2013

Sköna dagar

Vi upplever några konstiga, sköna dagar här hemma. Barnen är med farmor på landet sedan i onsdags och vi har ju varit barnfria tidigare men aldrig såhär på vardagar. Morgnarna är sanslöst lyxiga och sköna; inget bråk och tjafs och man behöver inte bry sig om någonting annat än sig själv. Igår satte jag mig i fåtöljen med en kopp kaffe vid fönstret och tittade ut över gatan, mycket fridfullt...

I onsdags kväll var vi båda borta, Johan skulle på herrmiddag så jag och Malin träffades upp. Och det blev en helkväll som började med middag och massa prat på en uteservering i nya Hornstull där jag ännu inte varit. Sen tog vi en lång och skön promenad i den fina försommarkvällen, via Söders höjder och Gamla Stan, in till city för att gå på niobion. Det var så fantastiskt vackert och många var de gamla träkåkar med trädgård där vi kunde tänka oss att bo...












Sen köpte vi smågodis och gick in i en mörk och ganska tom biosalong och såg filmen The place beyond the pines, som var lång men väldigt bra.

Jag var rätt trött i kroppen efter den långa promenaden men det var det värt! Kom hem strax före tolv och bara några minuter efter kom Johan. Vi beundrade våra nya gardiner som hans mamma varit och satt upp hos oss innan de åkte till landet - det blev sååå bra! Vi köpte tyg för ganska länge sen och hon har snällt nog sytt dem åt oss och förra helgen kom stängerna upp och nu äntligen själva gardinerna. Jag är mycket nöjd!



Igår möttes Johan och jag efter jobbet och körde myskväll med filmen Argo, hämtmat och glass framför tvn. Tyvärr var jag så jäkla trött att jag bara somnade hela tiden så vi pausade filmen och jag tog en power nap framför något trist program och Johan programmerade lite. Sen startade vi filmen igen och då gick det bättre! Mycket skön kväll och fin himmel när vi gick och lade oss...




Nu ska jag strax kliva upp ur sängen till en sista skön vardagsmorgon... Arbetsdagarna är inte lika sköna, slö och stressad i en dålig kombination och jag är inte vidare effektiv just nu. Längtar tills jag överlevt alla dessa jobbiga möten och får ta semester...
Och det är inte bara skönt, utan även ganska tomt här hemma. Kommer nog hinna sakna de små grynen rejält innan de är hemma igen!
- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: