fredag 7 juni 2013

Klämdag och nationaldag

Klockan är nio på morgonen och jag ligger på soffan och njuter av ljuset i lägenheten och lugnet här hemma. Barnen är på dagis, Johan på jobbet och jag själv har klämdag. Hade först pliktskyldigt tänkt ha barnen hemma, men det var Johan som tyckte att jag skulle passa på att ta en egendag så det gjorde jag och det ångrar jag ännu inte... Ska äta lunch med min farmor idag och även passa på att köpa födelsedagspresent till Johan som fyller på söndag. Jag har knappt hunnit tänka på det så det är tur att jag har denna dag att fixa lite på. Fick ett bra tips av hans kompis David som jag ska iväg och kolla upp...
Igår firade vi en alldeles perfekt nationaldag i Blecktornsparken på Söder, där vi hängde med familjen Back samt Jenny BC och hennes kids. Barnen kollade på kaninhoppning, red ponny, fikade, åt sockervadd, åkte värsta rutschkanan och fick ansiktsmålning. Den senare stod vi i en och en halv timme i kö till men det blev så fint och de var sååå nöjda så det var ändå värt det.




Nadia på Mossa








Olivia på Micra








Sockervadd! Efter halva ville de inte ha med och ångrade att de inte tagit glass istället. Varje gång!!




Kö kö evighetslång kö....




1,5 timme senare, äntligen vår tur!




Fjäril 1








Fjäril 2




Allting kostade i snitt tio kronor och trots alla aktiviteter så var det ett lugnt och behagligt tempo i parken och så ljuvligt väder och vi hann även med en del softande på en filt.
Vid halv sex drog vi oss hemåt till Lina och Jens och beställde indiskt och alla åt med god aptit. Då var jag ganska trött i kroppen efter det långa köandet och låg mest på soffan och hade det skönt. Vi åkte hem ganska tidigt eftersom det var vardag för alla utom mig idag. En perfekt dag!




Fyra barn i vagnen gick en mycket kort stund...




Kidsen snattade syrenklasar vid Gustav Vasa kyrka och Olivia showade hela vägen hem




Som synes...







Inga kommentarer: