tisdag 11 juni 2013

Måndag morgon.. blev tisdag eftermiddag!

Vaknade tidigt imorse fastän jag är skittrött, och ett litet obekvämt stresspirr härjar i min kropp. Har några tuffa jobbveckor framför mig som kommer att avslutas med en monsterpresentation dagen före midsommar. Måndag idag och fyra möten, varav ett två- och en halvtimmes. Urk...

Men igår fyllde Johan år och vi firade en mycket bra födelsedag. Men den var intensiv, jag känner verkligen hur min kropp inte pallar lika mycket som vanligt längre... Barnen och jag väckte pappan med sång, kaffe och en futtig grapefrukthalva med tända ljus i. Och så presenter förstås. En T-shirt, hårvax och en väska (typ dataväska, fast snyggare..) från Sandqvist fick han.




Sen tog vi det lugnt på förmiddagen tills barnen skulle på kalas klockan ett. Vi knallade dit i full regnmundering eftersom jordens åskväder med spöregn brutit ut. Så lämnade vi dem och så gick Johan och jag till Sven Harrys och åt lunch med tända ljus, skön musik och utsikt över en blöt Vasapark. Mycket mysigt!








Sen skulle Nadia och Johan på fotbollsträning så Oliven och jag gick hem och lagade massa mat. Eller jag lagade och hon lekte men vi hade några mysiga timmar tillsammans. Var lite trött sen efter tre timmar ståendes i full matlagaranda men vi hade en trevlig och god middag med Johans familj.

Nu är det redan tisdag eftermiddag och jag inser att helgen innefattade annat också, som trevligt garden party hos Frida och Fredric på lördagskvällen och dessförinnan mysig lek- och lunchdate här hemma med Cissi och två av hennes barn. Nu ska jag lämna jobbet (insåg just att vi ju har sommartid från denna vecka, men den lär jag inte få njuta så mycket av...) och gå till barnmorskan med hela familjen. Idag ska barnen få följa med och lyssna på lillebrorsans hjärtslag.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: