söndag 12 juni 2011

Trött och varm lördag

I fredags var vi på fest. Johan stannade hemma på dan och lyckades bli tillräckligt frisk till kvällen. Festen var Kanal 5:s årliga sommarfest och den brukar vara årets fest. Tema i år var Upper East/Gossip Girl. Inte jättekul men vi piffade oss gemensamt hemma hos en kollega på Öfvre, och åkte iväg i bussar till Gustavsbergs Porslinsfabrik där festen hölls. Drack skumpa, åt god middag tillsammans med 600 övriga personer, lyssnade på September (skitbra!), Vanessa Falk (Christians dotter, creddigt värre), E-Type (hmmm..), dansade och hade jättekul! Tills tolv ungefär då jag som vanligt kraschade som en pannkaka och ville hem och sova. Så vi hoppade på bussarna som väntade och åkte hem till en tom lägenhet och sov. Farmor hade hämtat barnen på dagis och de sov över hos henne, superskönt. Fast någon gång skulle jag vilja vakna icke bakfull när vi har barnvakt. Nu var vi, eller iallafall jag, rätt trötta hela dagen.

Vi åt frukost nere på Kura Café, dyrt men trevligt och gott och jag försökte se det som att vi stöder lokalnäringen. De är så fantastiskt trevliga och serviceinriktade de två Nya Zealändarna som har det, sen kanske 330 spänn var i saftigaste laget för macka med svamp och bacon, juice och kaffe. Men men. Sen gick vi till Fridhemsplan och gjorde slag i en sak jag funderat på och köpte mig en Iphone. Så trött på min lilla lur som lägger på mitt i samtal och är seg som bara den. Men nu när jag Iphonat ett tag så vet jag inte om jag inte ändå tycker att Android är smidigare... Men det kanske är en vanesak.

Vi åkte och hämtade två små vansinnigt bråkiga små barn. Så fort vi kom innanför dörren hemma hos farmor i Solna förvandlades de från gullungar till bråkstakar, och deras farmor blev nästan chockad över förvandlingen. Vi blev mest trötta... Det tog ett bra tag för oss att få i dem lunch och komma iväg men sen promenerade vi över Huvudstafältet hemåt och båda barnen somnade nästan med en gång. Vi satte oss nere vid Pampas och åt lunch medan de sov, det var en sån varm och skön dag. Och när de vaknade gick vi till 4H-gården och tittade på djur och lekte i parken länge. Sen gick vi hemåt, handlade pyttelite och barnen fick en korv (glassen hade de bråkat bort denna dag), och gick hem. Åt middag på frysta köttbullar och makaroner, lade två små krångliga barn och sen somnade jag i soffan...

Idag ska vi träffa familjen Back och sen äta tidig middag hos pappa. Johan ska på match senare ikväll och jag ser inte fram emot ensam läggning. Men det är ju skönt att inte vara bakis längre...

.

Inga kommentarer: