måndag 20 juni 2011

Måndagsmiddag

Ett litet vardagsmatsinlägg! Fast det blev lite lyxig vardagsmat eftersom vi hittade lammkotletter med kort datum till halva priset när vi halvstorhandlade igår.



Jag har äntligen lärt mig steka lammkotletter utan att de smakar bränd vitlök. Jag börjar med att steka dem på hög värme i olivolja. Salt och peppar förstås. När de är nästan klara sänker jag värmen och lägger i tunt skivad vitlök och hackad färsk rosmarin. Och så får de gosa till sig en liten stund och ta smak.



Till detta gjorde jag bulgur som jag piffade till genom att marinera den i en blandning av olivolja, pressad citron, vitlök, hackad persilja, peppar och flingsalt. Två yoghurtröror till, en med chèvre och en med vitlök och mynta. Och så haricots verts till. Perfekt för en uppsprickande måndagskväll.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: