tisdag 21 juni 2011

Tåglek och semesterplanering

Ikväll lekte barnen med tågbanor och bilar. Jag blir löjligt glad när de leker med annat än dockor och vagnar och inser att det egentligen bara krävs att vi själva aktiverar oss lite och hjälper dem att komma igång. Samt initierar och driver vissa städprojekt när det är dags för läggning.











I övrigt har vi ägnat oss åt lite semesterplanering ikväll. Vi bestämde oss äntligen för när vi ska åka till västkusten och sen Oslo för att hälsa på min kommande brorsson. Det blir som det verkar tåg till Strömstad, hyrbil där, buss till Oslo och flyg hem. Dessutom kollar vi lite på Grekland, men jag får lite utslag av tanken på charter (ja ja, jag vet att det är praktiskt med barn...) så vi får se vad det landar i. Jag har bara varit på Kreta en gång (och det var sådär...) så jag är lite nyfiken på detta land som semesterdestination.

Posted using BlogPress from my iPhone

5 kommentarer:

Pyret sa...

Visst är det förmodligen praktiskt att åka charter med barn men varför måste det vara det?
Jag tycker att själva resan i sig kan vara ett äventyr och en stor behållning. Gör det magen säger dig :).

Julia sa...

Ja, eller hur?! Jag är mer inne på båtluff, men kanske med bara ett par olika stopp.

Anonym sa...

Jag ska på Rhodos på Lördag :) /J

Julia sa...

Vem är J?

Anonym sa...

A friend from the past :)