söndag 19 juni 2011

Söndag och hemmasugen

Söndag och jag är nu lite trött på smaken av vin när jag vaknar. Har inte ätit middag hemma en enda kväll denna vecka, och även om det har inneburit en massa härliga kvällar med fina människor, känner jag mig rätt onyttig och hemmasugen nu. Detta alkoholintag rimmar lite illa med all träning; två löprundor och ett shape-pass och jag känner mig redan plufsigare. Men men.

Typiskt nog måste Johan jobba med fotbollslaget på en ungdomsfestival hela eftermiddagen idag och fram till tolv inatt, så jag är ensam med barnen. Vi är lite trötta idag efter en mysig kväll med Johans kompisgäng; middag på Arizona och sen hemmafest hos Oskar och Filippa på Karlbergsvägen. Josefine var barnvakt igen och det hade gått jättebra. Olivia vaknade imorse och ropade på henne om och om igen. Och så var båda barnen mycket exalterade över att de fått sätta på tandkräm och borsta tänderna SJÄLVA!

Nu ska jag strax rycka upp mig, fylla på kaffet och klä på oss tre som är vakna. Vi ska iväg till Erik och Malin och hälsa på lilla nykläckta Nora. Jag har köpt en fin present i en superfin barnbutik vid jobbet, Mor Karin, där de är så himla trevliga och slår in paket med omsorg. Sen blir det lite handling och så hemmahäng, Nadia vill baka brödbullar så det gör vi nog. Om jag orkar...

.

Inga kommentarer: