söndag 1 maj 2011

Valborg och första maj

Helgen är snart slut, men först ska de små liven somna (Johans läggning ikväll i full färd...) och vi kolla på Mästarnas mästare. Det luktar nybakat i lägenheten eftersom jag rörde ihop GI-brödet i all hast efter middagen. Det får bli en nyttigare vecka framöver, denna helg var proppfull av kolhydrater med (gott) vitt surdegsbröd till frukost både lördag och söndag. Jag tror att jag på allvar skulle kunna leva på mackor om jag fick. Men det får jag inte. Men kanske en skiva nybakat kommer att slinka ned...

Valborg firades som sig bör med goda vänner, och med att frysa. Sommarvärmen var som bortblåst (bokstavligen...) när vi gick till Vasaparken på eftermiddagen och vi huttrade medan vi hörde Filadelfiakyrkans sound check inför kvällens konsert, medan vi lekte i parken. Sen tog vi bussen till Söder och åkte hem till våra vänner familjen Back som ju nu också är fyra, och som extra bonus kom Stella över och förgyllde vår valborg. Vi åt delikat Boeuf Bourgignon, drack massa rödvin och åt ostar från Cajsa Warg och avslutade med en mycket god, men extremt mastig chokladkaka som jag bakat på dagen. Faktum var att jag aldrig riktigt återhämtade mig efter den där chokladchocken, utan var som i koma resten av kvällen (vinet kan ju ha bidragit förstås...). När vi åkte hem vid tio trodde jag att jag skulle somna snabbare än barnen, men låg istället och mådde illa i sängen. Barnen somnade inte förrän halv elva när vi kom hem, men vaknade förstås 06:40 som vanligt nästa morgon...

Idag mår jag ändå bra, men gjorde inte så mycket mer än att storhandla idag. Vi hade planer på en promenad till Plantagen och sen kanske besök på Naturhistoriska, men det var så ruggigt och vi kom ut lite försent, så det blev bara Daglivs. Båda barnen somnade i vagnen på väg hem och Johan och jag tog en välbehövlig power nap på soffan. Sen masade sig Johan upp för att ta Nadia till barndansen och jag fortsatte slökolla på Greys Anatomy och sova lite på soffan. Mycket skönt.. Och Olivia sov fortfarande när de kom hem, tror att det blev tre timmar totalt... Nadia och jag planterade lite på balkongen under tiden och det var jord överallt ett tag. Men nu är det fint därute!

Sen åt vi lammstek och gooda klyftpotatisar och nu hoppas jag att jag kan få inta horisontalläge ganska snart..

.

Inga kommentarer: