tisdag 24 maj 2011

Koreansk tisdag

Ikväll när jag kom hem hade Johan lagat koreanskt, helt ur eget huvud. Det blev lax med sesamfrö och så massa goda saker till:

- Spenat med vitlök och sesamolja
- Gurka med hackad vitlök, vitvinsvinäger, sesamolja, socker och citron,
- Sås på japansk soja, sambal olek, sesamolja igen
- Groddar och sockerärter
- Och så en sås på creme fraiche och ingefära. Och lite broccoli alternativt ris till. Såååå gott och Nadia sa 'Pappa, den här maten älskar jag!'

I övrigt är jag skitförkyld fortfarande, och eftersom jag blev värre under dagen hoppade jag löpträningen och gick hem istället. Nu ska Johan iväg på fotbollsträning och jag ämnar parkera mig i soffan under en filt.

Published with Blogger-droid v1.6.8

1 kommentar:

Elin sa...

Åh vilken man du har, lät otroligt gott! Blir mysigt att ses på fredag, kram